Gå til innhold

Oppfølging gravid 2 gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte 5 uker for tidlig sist, og går nå og planlegger ny graviditet snart. Er imidlertid litt spent på dette med oppfølging under graviditeten. Har hørt og skjønt at det normalt sett ikke er like mye oppfølging andre gang, men jeg som fødte for tidlig, bør vel få mer enn "normal" oppfølging for en annengangs gravid, eller? Noen som har erfaringer/vet noe om dette??? Har ikke noe særlig lyst at barnet skal komme for tidlig denne gangen også. (Tror det skyldtes jobbstress sist, men har nå fått ny jobb..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Jeg fødte i uke 33+0 sist, og har lite lyst til å oppleve dette igjen. Vi planlegger ny gravidtet til våren, men hvis jeg ikke får ekstra oppfølging så blir jeg usikker på om jeg tørr å prøve. Vet ikke hva som skyldtes prematur fødsel hos meg.

Har hørt forskjellig ang oppfølging. Noen har fått ekstra pga prematur fødsel, mens andre ikke har fått noe mer enn de ordinære kontrollene

Skrevet

ja kan kun sige at jeg er i samme båd - fødte fem uger for tidligt sidst uden at det vides hvorfor . Err nu gravid igen og lurer på om jeg skal følges ekstra op. Det er vel egentlig bare at spørge lægen?

Skrevet

Jeg har motsatt opplevelse. Jeg fikk mye bedre oppfølging 2 gang, enn første gang. å 2 gangen tok di hensyn til det som ikke gikk så bra første svangerskapet. Sønn min var født me hull i hjertet, å derfor ble jeg sendt på to ekstra ultralyder for å undersøke hjerte til dn lille i magen. Å så syntes di at morkaka låg litt feil, så blei ekstra undersøkt for det. Så syntes jordmora at magemålene ikke økte som forventen, så va nesten så jeg måtte på enda en ultralyd. Så trodde jordmora at ongen låg feil vei, mn det var ikke telfelle, det var bare at hun låg i så fosterstilling å pressa rompa ut under ribbeina. Så jeg for min del, følte at jeg fikk mer oppfølging enn jeg ønsket.

Skrevet

Hadde mange komplikasjoner ved første fødsel, og fikk beskjed om at jeg skulle følges nøyere opp da jeg skulle ha lillebror. Men i praksis ble jeg ikke det, desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...