Gå til innhold

Dere som ikke kjenner noe til graviditeten...


Kickie

Anbefalte innlegg

... har dere vært på UL bare for å sjekke at alt er ok?

Jeg var på UL i uke 8, og da var alt ok; hjertet banket og peanøtten hadde riktig størrelse.

Men etter kvalmen forsvant i uke 10 føler jeg meg ikke gravid lenger. Jeg er nå 11+6, men klarer ikke helt å slappe av, selv om jeg straks er ferdig med 1. trimester.

Lurer på om jeg skal bestille en privat UL til, bare for å sjekke om alt er bra, men så har jeg ikke lyst å være hysterisk heller.

Hva sier dere, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Er veldig vanlig at kvalmen forsvinner i slutten av uke 9/10... Og når man nærmer seg 2 trimester har man som oftest ikke så mange graviditets symptomer lenger.. Om du har sett hjertet slå og alt såg fint ut og du ikke har blødd noe så er det sikkert fortsatt fint :)

 

MEN det sier jeg som akkurat har bestilt meg ny privat UL når jeg er 11+5 for å se at alt fortsatt er fint hehe... jeg hadde en MA forrige gang og sliter litt med å slappe av denne gangen... Du kan jo eventuelt bestille deg legetime og høre etter hjertelyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke vært ennå, men jeg tror kanskje jeg må gjøre det. Holder på å bekymre meg ihjel (mye takket vaær alle MA-innleggene her)

 

Jeg har også fått konstatert hjertelyd, og ikke blødd noe, men er bekymra likevel. Dessuten synes jeg ikke magen har vokst noe heller. Den er ganske flat fra før, så jeg skulle jo tro at den hadde begynt å vokse litt nå? Er 10+6 i dag. Hvordan er det med magene til dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, folkens :)

 

Hehe... bra det ikke bare er meg som bekymrer meg så alt for masse. Og ja, masse er takket være alle MA-innleggene her inne. Klarer ikke la være å lese dem, selv om jeg vet at det bare gjør ting værre.

 

Magen min er fremdels den samme som den var. Er ganske flat min og, så hadde jo håpet at man skulle se litt forskjell til nå. Ikke kjenner jeg livmoren over symfasen (?) heller.

 

Skal til legen neste fredag for å få en helseattest (skal til Frankrike å studere i 2 måneder), og da skal jeg se om jeg kan få mast meg til å lytte etter hjertelyden. Hadde vært så deilig å vite at ting er som det skal være før jeg reiser. Skrekken er at noe skjer der nede og jeg treffer på helsepersonell som ikke snakker engelsk (snakker ikke et eneste ord fransk selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det nesten på samme måte som deg jeg også,de eneste symtomene jeg har er at magen har vokst mye og at jeg er sulten nesten hele tiden.......Har tatt kontakt med jordmor som har hjulpet meg mye,hørte hjerteslag allerede i uke 10,er nå 11+3 eller (12+3 på BIM).Var til jordmor å fikk høre at hjerte slo i dag også.Ta kontakt med jordmor du også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt kontakt med jordmor, men siden jeg bor i Bergen Vest fikk jeg ikke time før 22. desember. Man har tydeligvis bare en jordmor her ute, og hun går i 50% stilling.

Men skulle virkelig ønske jeg hadde hatt en koselig jordmor å snakke med, ja. Virker som de fleste er veldig flinke og koselige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker heller ikke så mye til graviditeten nå, bortsett fra at jeg fortsatt ikke klarer kaffe og at jeg er trøtt og uopplagt. Har ikke vært på UL, men lurer på om jeg kanskje skal bestille privat UL. Er i uke 12, så det er lenge å vente til ordinær ultralyd i uke 18-20.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg var på UL idag, og har ikke hatt noen særlige symptomer på graviditet den siste uka. Symptomene har avtatt mer og mer. Skulle etter beregning være 12 uker idag, men ble satt tilbake til 10 + 3 etter UL.

Men det gjør ingenting. Jeg har vært så bekymret for at noe var galt, og idag fikk jeg se at alt var i orden. Det var en liten baby der som så helt normal ut. Den hadde 162 slag i minuttet. Jeg og samboeren ble helt overlykkelige. Jeg er så glad nå. Nå kan jeg virkelig begynne å glede meg. Vi gjorde det på majorstuaklinikken, og det kostet litt, men definitivt verdt det! Nå skal jeg bare nyte resten av graviditeten. Neste kontroll skal vi ha om 2 uker, og det blir deretter ordinær UL 17 nov. Gleder meg masse! Jeg anbefaler alle de som har penger, og som er bekymret til å ta privat UL. Jeg angrer ikke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt å høre. Jeg har også bestilt time på Majorstuaklinikken. Skal dit på onsdag. Det blir veldig spennende, og jeg håper virkelig at alt er i orden. Da er jeg 11+5, så hvis det ser greit ut da, kommer jeg til å anse 1. trimester som vel overstått. :-)

 

Hvor skal du på UL Marry83? Jeg skal nemlig også 17. november på Ullevål. Var det utvendig eller innevndig UL du tok, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL var innvendig, men det var ikke ubehagelig. Legen var en mann, men en utrolig hyggelig en. Han var nok over 60, og faktisk synes jeg han var hyggeligere enn både jordmord og fastlege. Jeg skal ha UL på Ullevål, så da skal vi ha det samme dag! Så bra. Jeg er da bare 17 uker på vei, men legen mente det var nok til å se hvilket kjønn det var. Hvor hen i Oslo bor du? Jeg bor på Kjelsås.Jeg valgte Ullevål fordi jeg mamma jobber der, men også fordi det er kortest dit. Dessuten liker jeg at det er et stort sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... hadde håpet at det var utvendig. Har ikke noe problem med innvendig, men tenkte å ta med samboeren, og da blir det minst kleint med utvendiog :-)

 

Jeg er også bare 17 uker på vei 17. november. Eller 17+3 helt nøyaktig. Kanskje vi sees? :-) Jeg tror at timen min er 14.00. Jeg bor på Sandaker, så da bor vi ikke så langt fra hverandre heller! Jeg var veldig i tvil om jeg skulle velge riksen eller ullevål, men endte på riksen litt fordi søsteren min fødte der, og hun revna skikkelig og ble sendt på kirurgen for å sy, istedenfor på gyn. Fysioterapeuten hennes mente at det ikke ville ha skjedd på Riksen, og at såret ble veldig mye bedre og førte til mindre plager enn hvis de hadde gjort det på gyn/føden. (Sorry for de ekle detaljene...) Men det hørtes i hvert fall betryggende ut for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så ille med innvendig med samboer. Han satt ved siden av meg, så han satt ikke foran. Dessuten er man så opptatt av hva som foregår på skjermen at man glemmer at undersøkelsen foregår der nede.

 

Timen min er kl.13.00 og skal ta ca en halv time, så hvis du er der litt før, så kan vi jo sees. Hadde vært hyggelig og bli kjent med deg og andre i samme situasjon:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd: ta det med ro og lev nesten som før. Det kommer en tid hvor magen er i veien og du MÅ tenke på det hele tiden.

 

Jeg merker ingenting av min graviditet, kun en kul som vokser da..., og jeg koser meg med at livet kan fortsette, jobben kan være fornøyd osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 14+1 nå og er kvalm og kaster opp. Ellers merker jeg ingen ting. Ha aldri vært slank men merker ikke noe til magen eller bevegelser der inne. Skal ta kontakt med jordmor. Hadde vært fint å høre hjerteslag og bli litt beroliget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...