anette&tutta mari :) Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Hei. Jenta mi har helt siden fødselen hatt en favorittside å legge hodet til. Nå er hun jo mye flatere bak på den siden! Er dette farlig? Jeg prøver å tvinge hodet hennes andre veien da og i natt har det faktisk funka (lagt et sammenrulla teppe under ene siden). Men hun har ikke problemer med å snu hodet andre veien, gjør gjerne det i vogna, når vi leker etc. Men hun sover alltid på en side! Hun er 10 uker forresten.
mamma-hjertet-83 Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Vet ikke om de er farlig, men hs og leger sier jo de er vikig å snu hode at de sover på begger sider... ellers får de skeivt bakhode. de er kanskje noe som blir varig viss de ligger for mye sånn..
Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Hei! Dette må du ta tak i så fort du kan:) Vi hadde samme her med jenten vår.jeg tok henne til kiropraktor og det viste seg at hun hadde en låsning i nakken. Vi kom ikke til før hun var 3 måneder og det har ført til at hun er asymetrisk i kroppen sin. Altså hun har dette som kalles KISS. Gå på helsestasjonen og snakk med helsesøster eller gå til en manuellterapaut eller en kiropraktor og sjekk om det er noe som gjør at tulla di ligger slik.. Er jo ikke sikkert det er dette som er "galt" med din jente..men jeg ville sjekket opp i dette før det går mer tid:) Vår jente ble skikkelig skeiv i bakhodet..JEg ble faktisk helt flau en stund(synd å si det høyt) Men no er hun 7 måneder og begynner å se bedre ut i bakhodet,men er fremdeles assymetrisk i kroppen. (hun heller til høyre side når hun ligger på rygg pga at det er siden hun har lagt mot) Så her går dagene i trening :)Men det går fremover heldigvis:)
2 hjertegull :) Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Så lenge du passer på at hun ikke blir stiv i nakken, så går det helt bra.. Med det samme du merker antydning til at hun ikke greier å snu hodet like langt begge veier, så må du begynne å stimulere henne til å snu det "feil" vei... At de blir litt flate når de ligger mye er helt vanlig.. Og når hun begynner å ligge mer på mage, og snu seg selv og slikt, så vil det gå tilbake av seg selv.. Vær bare oppmerksom på dette med at hun skal klare å snu hodet selv begge veier, ellers kan hun bli varig skeiv i nakken... Du kan få mange råd på helsestasjonen:)
anette&tutta mari :) Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2008 Ja, det er dette jeg har hørt også. Hun har ingen som helst problemer med å snu hodet andre veien, nå ligger hun faktisk "riktige" veien på sofaen her ved siden av meg. Hun er ikke stiv i nakken. men litt merkelig med den skakke hodefasongen da;) Skal stikke innom HS uansett jeg.
kisselin Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 Si ifra på helsestasjon så får du innkalling til fysioterapaut. De sjekker nakken og gir det tips for hvordan du kan forbedre det. Vi gjorde det og nå er hun 6 mnd og fin:) Veldig greit å få vite av fagpersoner hvordan du skal trene opp barnet til å snu seg begge veier så man ikke gjør noe feil.
anette&tutta mari :) Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. oktober 2008 Takk for tips kisselin - det skal jeg gjøre
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 2. oktober 2008 #8 Skrevet 2. oktober 2008 Min lille vakre nevø hadde en favoritt side på samme måte som du beskriver. De sjekket han for låsning og slikt, men han hadde ikke det. Bare en favoritt side. Han var veldig flat i hodet bak. Min bror og svigerinne har tatt han med til fysioterapauten på HS og nå er han 6 mnd. og helt fin.
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 2. oktober 2008 #9 Skrevet 2. oktober 2008 Hadde helt klart bestilt time hos manuellterapeut! Greit å få det sjekket. Se www.kiss-kidd.no For oss holdt det med 1 behandling. Kosta 100,-.
anette&tutta mari :) Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. oktober 2008 time hos fysio idag 14:30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå