Gå til innhold

Seriekoblede røykvarslere/brannvarslere, noen som har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe dette pga huset er så stort. På natta kan liksom halve huset brenne opp før røykvarsleren i gangen utenfor soverommene vil reagere tenker jeg, så da tenkte vi på dette.

Noen som har det? Hva kosta det eventuelt? Huset er ca 400kvm så vi må nok ha ihvertfall 6 varslerer rundt om i huset...

Skrevet

Ja vi har. Helt supert kjøpt på clas ohlson. Husker ikke hva de kostet.

Skrevet

yepp- har. Noen år siden jeg kjøpte.. på elektrobutikk, tror det var to i pakka til ca 1500 eller noe - har koblet sammen to pakker.. du får nok noe rimligere på claus olson eller noe men jeg valgte "dyre" løsningen akkurat på disse...

har gått ved en feiltakelse noen ganger.. begge ungene sover godt videre !! men bråker noe ......

Skrevet

Vi har 8 stk. kjøpt på byggmakker, kostet 3600,-

Skrevet

Jeg har generellt litt "angst" for billigprodukter ala Chlas Olsson, Europris, Nille osv når det gjelder slike sikkerhetsprodukter så her vil jeg heller betale litt ekstra. Hvor får man egentlig kjøpt sånne?

Skrevet

Ah... Takk, da blir det Byggmakker neste! Trenger nok en 6-7-8 stk vi også. Hvor stort hus har dere?

Skrevet

Det er drøyt 200 kvm. Men vi har garasjer i sokkelen på huset.

Derfor har vi en i hver garasje.=2

Ellers har vi en på hvert soverom = 4 + stue/kjøkken=1.

Og så har vi et teknisk rom i kjelleren der har vi også 1

Skrevet

I tillegg har vi en varsler fra alarmselskapet i loftstuen, utenfor soverommene.

Så jeg tror vi er greit sikret;-)

Skrevet

vi kjøpte hos en elektriker og betalte 7500,- vi valgte den dyre sorten!

vi har 9 stk...3 i hver etasje...absolutt verdt pengene den dagen det skulle begynne å brenne!!

Skrevet

Tror dere eventuelt brannvesnet o.l. kan komme på befaring og anbefalle hvor mange vi trenger? Er stort hus på ca 400 kvm og jeg er i tvil om hvor mange som er best... kan jo ringe dem og høre...

Skrevet

Ja det gjør de sikkert.

Men det påståes nå at det skal holde med en i hver etg.

Noe jeg føler er litt lite.

Men ring enten brannvesen eller forsikringselskapet ditt.

Skrevet

Ja, her som hver etasje er å ca 200kvm så sier det seg jo selv at 1 blir altfor lite... soverommene ligger jo i ene enden av huset,så hvis det begynner å brenne i andre enden så vil det jo kanskje ta lang tid innen vi hører/merker at det brenner...

Skrevet

Jepp, vet.

Det er nok lurt med en i oppholdrom, en på hvert soverom, en der hvor muligheten for brann er større, i nærheten av sikringskap.

Og så plassere de der man trenger det, vi har ikke på badene og ikke i gang i hovedetg, ikke på vakerom og ikke i vindfang.

Lurt med en for mye enn en for lite.

Skrevet

Anbefaler deg å sjekke opp å få det montert gjennom alarmselskap. Vi fikk satt opp varslere samtidig som vi ordnet oss med innbruddsalarm. Den er seriekoblet, og hvis den går så ringer alarmselskapet rimelig fort for å sjekke om årsak til alarm! De kontakter brannvesen ved evt.brann....

Vi er fornøyde vi, har inkludert service 2 ganger i året på brannvarslerne.

Skrevet

Ja, vi har. Huset vårt er oppunder 300kvm og vi har 5 stk. Disse er seriekoblet og de slår ut alle sammen (vi har testet dem).

Husker ikke hvor vi kjøpte dem eller hvor mye de kostet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...