Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter:-)

Var på samtale angående ny 3 pakk fra klinikk Hausken.

Etter å ha godt gjennom mine 7 forsøk, blei konklusjonen til legen av jeg skulle gå på p piller i 2 mnd. Syns det var helt merkeligt å høre en som skal hjelpe oss til et barn, si til meg at du bør gå på p piller først.

Men forsto jo argumenta hans da. Det var for å få frem ferske egg, og ikke bruke dei gamle som ligger i eggstokkene mine.

Når jeg skulle fortelle mannen min om hva vi hadde blitt enig om. P piller. Holdt han på å le seg i hjel.

Så da får vi hverfall en merkelig jul dette året. Skal nemligt i aksjon uke 51.

Ønsker alle som er/skal i forsøk, massa lykke til

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, hei.

Ja, dette er ein litt absurd beskjed å få - følest som å gå i feil retning. Likevel veit eg om fleire damer som har gjort dette med hell. Eg er ei av dei.

Spesielt oss med EL-problem, t.d. PCOS, har god hjelp av denne metoden. Etter 2 mislykka forsøk på Haugesund sjukehus, kom legen med dette alternativet til meg. Målet var, som du seier, at dei gamle eggposane skulle gå til grunne, slik at nye, ferske vaks fram når eg starta med puregon. Som sagt, så gjort. Fekk til saman 9 befrukta egg, men dessverre var det berre to som kunne brukast - begge var kun todelte. Legen ville sette inn begge for å auke sjansen for at i alle fall eitt ville klore seg fast.

Men - under over alle under - begge slo til og eg er i dag tvillinggravid i veke 35. Eg er overbevist om at det var eggkvaliteten som var grunnen (altså p-pillane). Vi måtte vente litt lenger på å kome i gang, men tida vart utnytta til å kome litt i form + å få tidlegare mislykka forsøk på avstand. Jobba masse med humøret og trivselen, og følte verkeleg eg var klar og motivert for 3. forsøket. Resultatet var definitivt verdt å vente på!!!

Lykke til.

Skrevet

Heisann

Kjekt og høre frå ei som har lykkast med denne metoden. Du får ha masse lykke til med tvillingene.

Det er nok verd alt stevet nå ja.

Håper jeg kommer etter med hverfall 1 baby.

Skrevet

Hei Comma

Ja, skjønner at mannen din måtte le litt. Er jo rart å ta noe mot graviditet da det er det en ønsker å bli over alt i verden! Men som hun over skriver, øker det jo sjansene på gode egg.

Håper på en skikkelig gladnyhet fra deg på nyåret. Vi skal også sette inn frys før jul, så dette er spennede tider...

Klem fra meg :o)

Skrevet

Jeg ble og satt på p-piller i april/mai. Synes og det var ironisk. Da folk som vet om oss spurte hvordan det gikk, var det jo litt rart å skulle si jeg var satt på p-piller for å forbedre sjansen for å bli gravid... =)

Hadde dessverre negativt forsøk etter dette, mistet mensen en periode, men er i full gang med nedreg igjen! Gleder meg virkelig til dette forsøket, det passer nemlig perfekt å bli gravid nå! -Så er jeg høygravid til brylluppet vårt! hehehe:-)

Lykke til når du kommer dertil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...