Gå til innhold

har noen reist med tog med barn?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal reise til vestlandet med NSB familie. tar ca 7-8 timer. men jeg er redd at han gråter og blir trøtt i toget pga lang reise. vi har reist mye siden han ble født men vi tok bare fly. han sitter innmari urolig i bilen så tenkte jeg at kansje han gjør det samme i toget og):

har noen erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg reiste med tog mellom trondheim og oslo når vesla var 10 mnd, det gikk veldig bra, vi hadde familievogn så hun kunne bevege seg litt, gå inn på lekerom osv....Hadde og med god niste litt kjeks, juice og slikt og leker. Tror den turen tar ca 6-7 timer, og kan absolutt gjøre det igjen:)

Skrevet

Har kun kjørt korte turer med tog i England, men da jeg tok toget alene her en dag i Norge så jeg at det var spesielle vogner i toget der man kan ta med barn. Det lignet på gode gammeldagse kupeer, der var det en dame med barnevogn. Lurer forsåvidt på om det var merket med handikapp, men uansett, tror du kan sitte et sted hvor det er lett for deg med barn. Bare å spørre billettbestillingen. Men er sikkert dyrere da, hvis du ikke kjøper standarseter.

Skrevet

NSB er gode på slikt, det finnes familiekupeér med lekestativ, tegnefilm og mjuke madrasser for større unger. Ellers finnes egne rom til forelder og småbarn (jeg tror egentlig rommene er spesielt tiltenkt amming), som det nevnes på over her. Da får man to seter og plass til vogn inni et lite rom for 199,- (nettpris) hvis det er igjen miniprisbilletter. Man får ikke bestillt disse småbarnsrommene på nett, men jeg har alltid fått gjort billetten om i billettluka. Dette bør gjøres i god tid før du skal reise, for det er ikke mange slike plasser. Det er ikke alle togsett som har disse mulighetene, så det må sjekkes på forhånd. Mine erfaringer gjelder strekket Oslo - Bergen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...