Gå til innhold

"Mistet" melken i den ene puppen - Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har opplevd at melken har forsvunnet i den ene puppen? Jeg har ikke hard/vond/betent/varm pupp. Jeg merket dette fordi babyen ble illsint etter å ha tatt noen få sugetak på puppen. Hver gang han tok puppen i munnen skjedde det samme. Mistenkte at det ikke var melk i puppen. Jeg har forsøkt med brystpumpe: Det kommer melk de første tre pumpetakene, og så stopper det opp. Så kan jeg fjerne pumpen, sette den på igjen, og da kommer det melk ved tre pumpetak og så stopper det. Fortsatte på denne måten, og fikk pumpet ut 40 ml før jeg ga opp, men det tok en evighet. Er det andre som har opplevd dette? Det må jo bety at det er melk i puppen, men hvorfor kommer det ikke ut?

Veldig takknemlig for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistet melk i den venstre puppen. Den forsvant ettersom gutten min ikke ville spise av den,jeg aner virkelig ikke hvorfor,for på den tiden hadde jeg melk. Jeg begynte å gi han kun fra høyre,siden han ble så illsint av den venstre. Jeg startet å pumpe den venstre,men ut kom det kun 20 ml. jeg la gutten min til igjen,men det gikk ikke. jeg. Jeg fortsatte å pumpe en stund til,uten hell. Ble ikke mer melk i den,hadde heller ikke ork til å sitte med pumpa i hånda hele tiden heller. I dag er han 4 mndr og spiser kun fra høyre,legger på seg masse. Er en stor gutt.. Jeg sitter tilbake med en liten pupp og en stor. Kjempe fint,men kan skylde meg selv:p

Jeg kan ikke svare deg på hvorfor ikke det kommer melk men.. hmm.. Håper du får andre svar:)

Skrevet

Samme her. Nekta å spise på venstre. Kunne til nør spise et par minutter om vi lå i senga. Prøvde og pumpe og gi på flaske, men nekta. Jeg smakte på for å sjekke tempen, og melka smakte rett og slett surt. Vet ikke hvorfor.

Men nå har vi et meieri, og klarer oss bra. Hun er snart 6 mnd, klarer seg fint med bare høyre. Ingen krise. Tvilinger har jo en hver, så hvorfor skal ikke andre klare seg med en?

Eneste problemet jeg ser er at jeg har en diger pupp og en mini.....De var ikke akkurat like før fødselen, så har det hele tiden vært mer melk i høyre, og nå kun høyre. Gjett om det ser lurt ut da....

Skrevet

Jøss,er det noe med de venstre puppene våre:)

Skrevet

da kommer jeg med en høyre pupp som nesten ikke produserer melk ;)

hehe.. har samme problemet, og godt å lese at flere greier seg med bare et bryst. vurderer å slutte å tvinge ut melk fra det høyre med pumpa etterhvert, for det blir et mas, og får aldri ut mer enn maks 50ml etter litt krangling med puppen. men hun legger godt på seg, og det er mat i venstre brystet når hun er sulten. Jeg og har en stor og en liten pupp ;) men bryr meg lite når hun får det hun skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...