Gå til innhold

Dere som har fått time til vurdering av planlagt keisersnitt, kan dere pleasee se her litt??!!!

Anbefalte innlegg

Når fikk dere time i posten etter henvisning til vurdering av planlagt keisersnitt, hva ble tatt opp der og hva gjør de på en sånn time??

Jordmor skal sende en henvisning og kjenner jeg blir nervøs av tanken.,

Men har slitt i over 1 og 1/2 år etter første mann så jeg har ikke lyst å gå med de samme plagene som jeg fikk ved vanlig fødsel....

Fortsetter under...

Jeg hadde problemer med å gå på do i så lang tid så jeg måtte opereres for det. Sleit meg gjennom 1 og ett halvt år og prøvde alt for at det skulle bli bedre, men det endte med en operasjon.

Jordmor saa at de plagene kom pga fødselen så hvist jeg føder normalt så får jeg det tilbake igjen :(

Jeg har vært på sån time, og fått ks.

Jeg var der til en time først, hvor jeg fortalte hvordan fødselen gikk sist, og hvorfor jeg ønsker ks denne gangen. Så fortalte hun om hvilke alternativer de kunne tilby, hvordan de kunne legge ting til rette for at ting skulle gå bedre denne gangen.

Så fikk jeg time en uke etterpå, så jeg kunne tenke litt over det. Da hadde jeg fortsatt ønske om ks, så fikk jeg det.

Det må jo se ut som du har en god grund til å få ks, men det er jo selvsagt opp til den du snakker med der. Så du bør nok forvente at du må stå på en del for å få det som du vil. Ta med deg noen hvis du har mulighet for det, så blir du ikke helt alene mot "overmakta"

Lykke til! Skjønner at du gruer deg, for dette er liksom noe vi gravide ikke rår helt over. Håper du får det som du ønsker!!!!

Tusen takk for tilbakemelding :)

Hjalp litt, så nå er det bare å vente på time så får vi se hva som skjer :)

Masse lykke til deg også!!

Hei

Det varierer nok veldig mellom ulike sykehus hvor vanskelig det er. Men det kan uansett vært gret å lese en del om keisersnitt og mulige komplikasjoner på forhånd, slik at de skjønner at du ikke tror det er en superenkel utvei. Men med din bakgrunn så burde det gå greit.

Husk å ta med deg journal fra forrige fødsel og fra operasjonen + gjerne en skriftlig uttalelse fra jordmoren som sa det om komplikasjonene.

Annonse

Dere snakker om hvorfor du ønsker ks, hva du tenker, hva slags plager du har osv. Jeg anbefaler å møte forberedt. Les om ks, komplikasjoner, fordeler og ulemper slik at de forstår at dette er en grundig og gjennomtenkt avgjørelse du / dere har tatt. Ta gjerne med samboer/mann. Eller en venn. Si det som det er. Ikke legg skjul på hva du tenker, føler, er redd for. Vær bestemt og ikke jatt med hvis du ikke er enig med hva jordmor sier/mener. Og sist men ikke minst, det kommer også veldig ann på hvilket sykehus du skal på. VELDIG ulik praksis ute å går på å innvilge ks! Men for all del, du har jo mer enn god nok grunn! Lykke til....

Hjertlig takk for alle svar. De kommer veldig godt med. Vi får satse på at det blir ks denne gangen :)

Masse lykke til dere alle sammen også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...