Gå til innhold

Lammeskinn i tillegg til pose??

Anbefalte innlegg

Tror jeg blir å kjøpe voksi classic til å ha i vogna, men trenger jeg i tillegg lammeskinn? blir å bruke lammeskinn når været blir mildere og man bare trenger dyne i vogna. bor i nord, så vinteren her er forholdsvis kald, men ikke 20- liksom. får januarbaby. Bruker dere vanlige klær på babyen når den ligger i vogna, eller ullklær oppå body og strømpebukse? Er ikke helt drevet på dette gitt :P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138814254-lammeskinn-i-tillegg-til-pose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte lammeskinn under posen når den lå rett i sportsdelen, ikke så mye for varmen sin skyld, men for at det skulle bli mykere å ligge, siden jeg da ikke hadde madrass.

På de kaldeste dagene brukte jeg dundress nedi posen jeg, ellers er det veldig godt å bruke ullklær nedi posen, ullbody og strømpebukse med strikket dress over holdt fint nedi den varme posen stort sett.

Det viktigeste tipset jeg kan gi er at ingen unger er like når det gjelder å holde på varmen, så man må nesten bare prøve seg fram, kjenne i nakken på babyen i løpet av trilleturen, og det er værre at det blir kokende for babyen, enn litt for kaldt, skal selvsagt ikke fryse da.

Jeg var og er fortsatt usikker på hva jeg skal kle på ungen min til tider, men det blir lettere ettehvert som man blir kjent med ungen:-)

husk at voksi er sinnsykt varm, syns det høres litt vel too much ut med dundress nede i posen, men barn har jo forskjellig varme, og hvor man bor selvsagt. Jeg har bare hatt på strømpis og ullsokker nede i og litt mer over når barnet kan ta armene ut av posen. Jeg brukte bare et ullpledd i sportsdelen under. nå har jeg byttet ut voksi med odenwälder lammi, den har lammeskinn nede i posen og barnet elsker å kosepuse med skinnet når han sover. og dun over funker kjempe bra. sjekk også ut den nye vokis urban posen, den har ull under og dun over og er ikke så innmari stor og tung som voksi.

Du trenger ikke lammeskinn i tillegg i den. Jeg brukte kun en ulldress og da ble temperaturen akkurat passe selv om det var kaldt. Dyna i posen er jo av ull så det har samme effekt som skinn. Ville også sett på den nye modellen.

Hehe, ja skjønner det hørtes too much ut med dundress nedi posen:-)

Jeg skulle vel kanskje sagt at det var snakk om en prematur baby, som ikke holdt så godt på varmen enda.

Så det er sikkert ikke nødvendig med så mye klær på fullborne babyer:-) Viktig at det ikke blir for varmt for de små!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...