Gå til innhold

gravidbilbelte

siv janne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I følge Trygg Trafikk har et gravidbelte ingen innvirkning på sikkerheten verken positivt eller negativt. Men jeg har det selv, og er veldig fornøyd. Det får beltet til å ligge under magen i stedet for tvers over. Og beltet øker komforten i stor grad for min bilkjøring. Men smak og behag....

Jeg har vært litt forvirra når det gjelder anskaffelse av belte eller ikke. Jordmor mente at dette var viktig, og at hun hadde hørt om tragiske ulykker der livmoren hadde sprukket som følge av trykket fra bilbeltet (vet jo ikke hvordan dette ville gått med gravidbelte...). Men da jeg gikk inn på Trygg Trafikk sine nettsider, stod det at beltet uansett ville fungere på normal måte ved en ulykke. Jeg ble overrasket over at jordmoren, erfaren som hun er, ikke var oppdatert på området.

Uansett, jeg var så heldig å åf tak i et gravidbelte brukt, og jeg synes det er veldig behagelig å bruke. Men om jeg ville brukt kr 400 på et nytt ett? Hmmm, usikker. Det er mange brukte å få kjøpt/lånt :)

jeg leste i bladet mamma nå at de annbefaler å bruke gravidbelte fa man er 2 måndter på veg.jeg har bruk det i de to svanerskapene jeg har bak meg og en gang var vi ute for å måtte bremse veldig brått og da beltet strammet seg fikk jeg ikke noe trykk på magen og det var jo betryggende:-) så jeg syns absolutt det er verd 400 kr hvist man ikke kan låne eller kjøpe brukt:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...