Gå til innhold

hva skjer etter kolikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg venter fortsatt på at kolikken skal ta slutt her i huset...men dere som har hatt kolikk barn; hvordan blir det når kolikksmertene er over? blir det virkelig en helt ny unge eller er de fortsatt mer krevende enn en del andre?

vi har problemer med å få han til å sove hele dagen uansett om det er i skrikeperioden eller ikke. eller, stort sett så er det skriking hele dagen, egentlig. heldigvis sover han om natten, da!

hva er deres erfaringer? hvordan ble deres barn når kolikken var over?

og hvor lenge varte det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei..

lillegutt her ble MYE bedre!

men han er fortsatt ganske urolig, men har ikke skrikeperioder lengre..

Men jeg har jo lite å sammenlikne med da, så er usikker hvor "vanlig" det er..

Han er 2 mnd nå, så kan jo hende han har noe ubehag enda, så blir jo spennende å se når han er 3-4 mnd da, om han har blitt roigere om kveldene.

Lykke til iallefall, kolikk er utrolig slitsom både for barn og foreldre. Kanskje den værste perioden i hele mitt liv, huff så sliten jeg ble! Så alt er absolutt verdt å prøve for å bedre tilstanden!

Jeg kan anbefale å ha babyen i en bæreslynge el. Her har vi lillegutt i den fra 18-19 til leggetid rundt 22. Der er han stille og roer seg utrolig fort! Den har vært redningen her i huset!

En liten mager trøst til sutt, det går over. Og herfra kan det nok bare bli bedre også!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Min skriker og skriker så sovner han i ren utmattelse...

Det som jeg synes er verst er at jeg ikke kan gjøre noe for å hjelpe han..bortsett fra å bære han og kose med han da..blir så vanvittig nervøs og trist når jeg hører at han har det så vondt:(

Skrevet

du får en helt NY baby!!!

eg har hadd en ny baby i 3 uker nå :))

han smiler og gogler utrolig mye!

Eg e faktisk stolt av og ha komt ut av en sånn kolikk periode med helsa i orden hehe!.. og det sysn eg alle som har kolikkbarn ska ha!

Tenk dere me går jo med skriking i flere uker/mnd! Tiltider har jeg blitt helt gal..og for å ikke gjøre no dumt så har eg måtte lagt adrian inne på soverommet og bare latt han skrike ..mens eg har måtte gått på badet for å roe meg ner...

klart det e synd i de små..men med så lange skrike perioder blir man bare irriterte.. men husk at det fins en ende på dette.

nå koser eg meg med ongen.

Håpe du får litt hjlp t å ta han.. fam el venner .

sånn at dere slipper å gå med det hele tiden.Godt med pusterom

adrian har ahdd kolikk fra fødsel og t han va 3 1/2 mnd den siste halv mnd va det kunn enkelte dager el dager der det innimellom ble skriking.

lykke til

• 2 uker senere...
Skrevet

Etter kolikken gav seg, begynte jeg å skjønne det alle sa til meg om å "nyte barseltiden"... Når kolikken var på sitt verste, ville jeg helst kaldkvele folk som sa sånt til meg. Kose meg? NYTE barseltiden? Det hørtes ut som en sadistisk spøk, mitt liv jo besto av en unge som skrek tilnærmet døgnet rundt, nix tid til å pleie meg selv og i bakhodet lekte jeg med tanken på å rømme fra det hele. Nå koser jeg meg med jenta mi fra morgen til kveld, vi har fått så flott kontakt og livet kunne ikke vært bedre. Det er først nå jeg virkelig koser meg med barnet mitt, jeg kan nesten ikke vente til hun våkner om morgenen. Det er kanskje tiden med kolikk som gjør at vi nå setter så uendelig stor pris på tiden vi tilbringer sammen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...