lengter daler ned i skjul... Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 nå er det 4 timer siden lillegutt spiste sist, dette er dag 3 etter fødselen og melken har kommet for fullt. nå sprenger det i begge brystene og han våkner jo ikke! hva gjør man? vekker han? og hvis han spiser da så blir han jo mett på ene puppen. hva gjør jeg med den andre fulle puppen som sprenger da?? venter til neste måltid?
Expat Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Nyfødte bør spise 8-12 ganger i døgnet så JA vekke. Ellers blir dette lillegutt sin natt! Og det andre kan du pumpe ut. På ammehjelpen.no kan du ser instruksjoner på hvordan man håndpumper. Om du ikke fikser det, få deg en pumpe. De fås på plasser som apoteker og barnebutikker, bor du sentralt kan du komme deg dit i kveld!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2008 ok. men jeg får ikke vekket han skikkelig. han våkner, spiser litt og sovner igjen, jeg prøver å rape han, skifte bleie osv. men han sovner like fort igjen. har vondt i puppene nå ja. håper natta ikke blir alt for ille.du mener at han kanskje vil spise hele natten da... ikke sant? er helt blank når det gjelder alt om amming.
snart tobarns Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 med mindre han har gulsott, ville jeg ikke vekket han. Så nyfødte har ikke noe dag eller natt... Men du bør for all del få ut noe melk. Jeg fikk rett og slett strekkmerker fordi jeg hadde veldig spreng den dagen melka kom. Pump ut og frys, så kan du bruke den en annen gang. Er du ikke på sykehuset enda? Ikke noen å rådføre seg med der??
lengter daler ned i skjul... Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2008 nei jeg kom hjem idag. må nok få ut litt melk ja.... først idag han har sovet så mye og spist så lite.
lille sprelle Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 hadde ikke vekket før etter 4 timer tror jeg, men det spørs på babyen. Har du en "våken" krabat når babyen er våken så hadde jeg ventet lengre enn om jeg hadde en litt slapp baby tror jeg. Kjøp deg elektisk pumpe! Da lager du ikke senebetennelse på deg selv. En pumpe er den beste investeringen jeg noen gang har gjort tror jeg! Ellers så er det greit å massere hånda eller foten til babyen for å få ham til å være våken når han spiser (for pupp er jo så koselig og søvndyssende for de fleste)
lille sprelle Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 forresten så har man på de fleste sykehus en sånn 14-dager etter utskrivning, poliklinikk hvor man kan få hjelp. Helsestasjonen kan du også ringe om du lurer på noe. De fleste er veldig greie og hjelpsomme der! Lykke til!
Bilingüe Skrevet 2. oktober 2008 #8 Skrevet 2. oktober 2008 Ja, pumpe har vært helt nødvendig for meg. Sprenger det, så pump. Vil du ha ned produksjonen/ikke øke, så bare pump til sprenget er over. Vil hu ha opp produksjonen, så pump ferdig. Her spiste Jr sjelden i begynnelsen, ca hver 4. time, sjeldnere om natta. Alle sa "vekk han", men han har hele tiden lagt på seg over normalen, så det slutta vi med: han styrte det sjøl. Men vi måtte "holde han våken" når han spiste da. Dikke under haken, stryke over hodet, syns ikke det å gni fot/hånd funket for oss. Men sjekk om han legger på seg greit, og bestem da om han kan styre det sjøl eller ei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå