Førstegangsmamma!! :) Skrevet 1. oktober 2008 #1 Del Skrevet 1. oktober 2008 Noen som vet hva forskjellen blir lønnsmessig dersom jeg blir sykemeldt siste tiden før permisjonen starter(3 uker før termin)?? Nav nevnte at jeg må huske på at dersom jeg skulle bli sykemeldt før perm starter så vil de regne foreldrepengene ut ifra det jeg da får i sykepenger, og ikke hva jeg har tjent siste tiden. Hva menes med det? Får jeg da mindre eller mer? Er d liksom et spørsmål om at d skulle lønne seg å være sykemeldt?? Isåfall rart....men jeg misforstår sikkert... Er arb.ledig på dagpenger, men jobber som ringevikar så ofte som mulig.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138811594-foreldrepenger-vs-sykepenger-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herkules Skrevet 1. oktober 2008 #2 Del Skrevet 1. oktober 2008 Det nav mener er at den inntekten som blir grunnlaget for sykepengene dine også blir grunnlaget for foreldrepengene dine om du går rett fra sykepenger til foreldrepenger. Foreldrepengene regnes ut på lik linje som sykepenger og hvis du jobber som ringevikar og får mye jobbing i ukene før permisjon så kan det jo hende at du da ville fått mer i foreldrepenger enn det du gjør nå. Man er jo sykemeldt om man ikke kan jobbe så det skal jo egentlig ikke være noe å spekulere i Det som skiller deg fra andre med fast jobb og fast inntekt er at om man går på dagpenger så vil nav regne et snitt av de 6 beste av de 10 iste månedene dine. Det kan mao slå begge veier for deg om du blir sykemeldt. Du bør vel derfor høre med nav om hva du har krav på og se på det ut i fra det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138811594-foreldrepenger-vs-sykepenger-hjelp/#findComment-138814373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå