Solbe Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Har hatt tilbakeføring av egg i dag. Uttaket var på fredag- 16 egg og 10 befruktede:) Har hatt sterke smerter hele tiden etter uttak, lå i senga i fire dager, bedre i går. Har vært snakk om begynnende overstimulering, men senest i dag på ultralyd kunne ikke legen finne væske i buken. Ei stund etter at jeg kom hjem er magen blitt veldig oppblåst, og det "river" i magen. Er det sånn det skal være etter å ha satt inn egg?? Er redd for å bli overstimulert, og har hørt at det kan skje veldig fort. Har fått beskjed om å drikke MASSE, så blir kanskje litt oppblåst av det også...?
♥Irbeni♥ Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Hei... Dette hørtes ut som min historie.. Jeg hadde det akkurat slik som du, de fant heller ingenting hos meg. Men jeg fikk 10 dager med Fragmin Sprøyter (blodfortynnende) i tilfelle og beskjed om å drikke minimum 3 liter om dagen. Etter det har jeg vært til blodprøve kvær 3 dag for sjekk og UNN har ringt meg ofte for å høre hvordan det går. Så du kan være overstimmulert uten å ha oppsamling i buken. de så det på min blodprøve, hadde forhøyet hemoglobin og hemotokritt.... Har du tatt blodprøve??? Er du engstelig så ta kontakt med IVF-klinikken din.
Solbe Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2008 Har også forhøyede verdier, de oppdaget det på mandag, så min tredje dag med Fragmin i dag. Skal ta ny prøve på fredag men fikk ikke beskjed om noe videre utover det. Kanskje de sier noe hos fastlegen hvis verdiene fortsatt er forhøyet? Ka slags andre tegn er det på overstimulering dersom man ikke nødvendigvis har mye væske i buken?? Hadde du mye vondt? Jeg var litt uforberedt på å bli liggende flere dager...
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Dette plaget meg veldig i første uttak, var helt grusomt. Klarte ikkje ta på meg sokkene mine til slutt for magen var så stinn. Men det gikk over. Luftsmerter er også veldig vanlig etter uttak. Det skjer noe med tarmene når en har uttak. Har nettopp hatt mitt andre uttak og var oppblåst denne gang også. Men i fare for å få luftsmertene begynte eg på imogas, og eg har ikkje fått luftsmerter og magen har roet seg helt. Om det er tilfeldig eller om pillene hjalp vet eg ikkje. Du tok jo ut en del egg, så da må en være litt forberedt på plager etterpå fordi eggstokkene er ganske store da. Men om du får problemer med pusten må du ta kontakt med lege. En kan visst få vann i lungene om en er overstimulert.
Solbe Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2008 Takk for svar! Er heldigvis ikke tungpustet! Merker også at tarmene ikke er som vanlig etter uttaket, høres veldig likt ut som du har erfart. Og kjenner til det med å ta på seg sokker ja:) Syns alt er mere tungt enn vanlig og uansett hva jeg gjør så river det i magen og jeg blir fort sliten. Nå skal det jo sies at jeg også merker på formen at jeg har vært så mye i ro, vanligvis er det full fart hele tida! Når fikk du satt inn egg, Strilen??
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Tror hele magen får seg en liten aha opplevelse under prøverør. Satt inn 2 perfekte egg 26 september, altså fredag som var. Så rugedag 5 i dag. Begynner å blir forferdelig utålmodig for å teste, spørs om eg klarer å holde meg til over helga, hehe. Men kan jo fort gå på en unødvendig smell. Men det blir nå sånn n¨år klinikken er så positiv og begge eggene var så perfekt og klinikken mener at denne gang lykkes vi mest sannsynlig. Huff, vanskelig denne ventetiden her. Har hatt 2 sånne ventetider før med innsatt egg, men det har aldri vært så tøft som denne gang. Når fikk du inn egg solbe??
Solbe Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. oktober 2008 Fikk satt inn et flott egg i går! Er fortsatt stinn i magen, men i dag "river" det ikke sånn som i går, heldigvis. Hadde spor av blod i dag, ble litt satt ut av det, hadde ikke ventet å oppdage sånne ting så tidlig. Tenkte: er det over før det i det hele tatt var noe å håpe på? Ringte IVF og de sa at det hadde de ikke hørt om før og at det kanskje var etter innsetting i går, at de hadde kommet borti noe, laget en liten rift. Andre som har opplevd det??
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 2. oktober 2008 #8 Skrevet 2. oktober 2008 Har ikkje hørt om noen som har blødd så tidlig, men eg tror nok det er riktig som klinikken sier at det er en rift eller noe. Hvilken støtte går du på? Har hørt at mange småblør litt med bruk av crinone fordi den gjør sjeden vedig sårbar.
Solbe Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg bruker cyclogest. Hadde ikke hørt om den før. De nevnte også at det kunne være den. Det har forresten stoppet helt opp nå, så jeg går for en av disse teoriene:)
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 2. oktober 2008 #10 Skrevet 2. oktober 2008 Bruker den eg også. Tror du kan roe deg med at alt er i skjønneste orden :-) Masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå