Gå til innhold

Trodde ikke man kunne gi:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egg til barn under to år jeg.. :)

Er jeg feil informert??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, det visste ikke jeg, men det kan godt hende du har rett!

Skrevet

Jo det kan man. 1 åringen min elsker egg, men gor han aldri mer enn et halvt når han først får siden det er så mye proteiner i dem. Er jo utrolig mye mat man må holde seg unna dersom man ikke kan gi dem egg...

Skrevet

det har jeg ikke hørt noe om. håper det e feil.. snuppa får av og til koktegg, hun elsker det.

Skrevet

Det går helt fint det. Men man er ofte anbefalt å vente nær ettårsalder fordi endel unger reagerer på det. Jr har atopisk eksem og fikk derfor ikke noe som inneholdt egg engang før han var fylt ett år. Nå viser det seg at han er allergisk mot egg, men han kan fint spise mat som inneholder egg, men reagerer om han får det i ren for, type kokt egg, stekt egg, eggerøre ol.

Skrevet

jeg fikk også høre at man skulle unngå egg før 2-3 år! Dette fordi de lettere kan utvikle allergi mot egg i 'ung alder'. men helsesøster sa nå (15 mnd kontroll) at jeg fint kunne gi egg nå. det er egg i omtrent alt som fins så hun får i seg det likevel.

Skrevet

jeg har givet æg fra ca 8 mdr uden problemer. Norske og danske anvisninger er ganske forskellige med hensyn til mad. Både æg og fisk kan gives tidligt i Danmark - ja endda mælk fra 6 mdrs alderen!

Har også givet masse fisk og hvad der ellers skal til for en sund og varieret kost. Tror ikke man skal være så ræd for allergier, men hellere sørge for at ungerne får sund mad.

Skrevet

Det er vel under 1 år man skal være forsiktig med det.

Lillemann her fikk smake pannekaker (med mange egg!) da han var ca. 8 mnd, og ble superdårlig noen timer etter. Viste seg at han hadde sterk eggallergi.

Skrevet

Det har jeg aldri hørt om.

Eldste reagerte på egg og melk da han var baby, men da han var 1 år var testene fine, og barnelegen sa vi kunne begynne å gi han litt egg. Det gikk helt fint.

Og ettersom barnelegen gir klarsignal om å gi en 1-åring som har vært allergisk til å spise, så tror jeg fint andre unger 2 år kan spise også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...