Gå til innhold

tvillinger m ulik unnfangelsesdato??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!! Jeg ble mamma til ei lita prinsesse og en liten prins i mars- 10 uker for tidlig. Jenta ble født vaginalt og var 1166 gram, gutten ble keiser i løpet av 6 min(!!) da det nesten gikk galt... :( men det gikk heldigvis bra! han var 1280 gram. Begge er blide og sosiale, smiler og skravler! men gutten min veier nå 7,7 kg.. mens jenta er 5,5... alle maser om dette!! blir så sint!! er da jaggu ulikt m gutter å jenter å da ofte!! ei møkk kjærring som var i stand t å spørre hva soml feilte jenta??? og om det var 9 mnd og et kvarter mellom dem!!!!! flere som har tvillinger m ulik vekt!!?

Alt i uke 6 var det stor forskjell på fostersekkene, og i uke 18 var gutten + 7 % og jenta - 4 % i følge hva som var gjennsomsittet i uke 18.. men tenkte ikke mere over dette da..j hadde hormonkur for å bli gravid og da har du jo ofte lang eggløsning.. de tok opp m oss på intensivavd om de kunne ha et par ukers mellomrom på unnfangelsesdato.. sånn at de tror jenta er en uke 28 baby og gutten en uke 30 baby.. der er jo bevist at dette går ann.. flere med den erfaringen??

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke den erfaringen, men vet godt at det går an:)

Jentene mine kom 11 uker for tidlig, ei på 1575 gram og ei på 715 gram. Morkakesvikt på minstejenta. I dag er de to år, og henholdsvis 10,7 og 7,4 kg. Har alltid skilt rundt tre kg og nesten 10 cm. Minstejenta er veldig småspist og skal operere inn peg da.

Så den erfaringen har jeg, med to forskjellige tvillinger, får spørsmål hver dag om hvor gamle de er, om de virkelig er tvillinger. Kjedelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...