Gå til innhold

paalegg til 8 mnd, gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man gi smoereost typ filadelfia ost? Skinke? bor ikke i norge, saa faar ikke tak i leverpostei etc,

og hvordqn type broed gir man? mellom grovt eller loff?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Du kan godt gi smøreost på brødskiva. Skulle til å foreslå prim, namdalsgomme, leverpostei, etc., men det blir kanskje verre å få tak i hvis du bor i utlandet, ja... Alt pålegg som kan smøres utover er i grunnen veldig greit, med noen unntak, selvfølgelig. Får du tak i kaviar? Det er en stor slager hos jenta mi. Bruk mellomgrovt brød - det metter mer enn loff og er mye bedre for fordøyelsen. Faktisk har ikke brød med hele korn heller vært noe problem for jenta vår, men det er jo så forskjellig - man må bare prøve seg frem! Moset banan og fruktmos er også et hett tips - og litt sunnere enn syltetøy. Lykke til :-)

Skrevet

faar desverre ikke tak i kaviarm he hem bare en skikkelig ekkel etterlikning... takk for tips, frukt har jeg ikke tenkt paa;) tenker jeg kjoeper litt smoereost jeg.

merci beaucoup;)

Skrevet

beklager stoooooore probs med tastaturet...

Skrevet

Hei,

Jeg har også bodd i utlandet i flere år og vet hvor vanskelig det kan være å få tak i enkelte ting. Hvis du er veldig keen på norsk mat (kaviar, etc) så kan du prøve norskmat.com. De sender til hele verden.

Ellers så skulle du kunne finne makrell i tomat og sardiner i olje (King Oscar har de i de fleste land, men det finnes mange andre merker også). Kanskje du kan finne en variant av leverpostei, bare pass på at den er finmalt. Smøreost er flott, bare pass på saltinnholdet (det går jo for all mat for småttiser). Mild ost kan du jo bruke.. gjerne med litt smør/margarin under sånn at det ikke blir så tørt. Hardkokt egg er godt, og det er også eggerøre. Småen min synes også at kokt, kald fisk (middagsrester) er godt på skive, gjerne med bittelitt majones.

Prøv deg fram til du finner noe han liker. Vær forsiktig med fisk, skalldyr og egg hvis det er mye allergi i nærmeste familie.

Vi bruker mellomgrovt brød (uten frø). Hvis du har problemer med å finne det der du bor, så kan du jo bake... ;-)

Lykke til!!

Skrevet

tusen takk for mange tips:)

ante ikke at man kunne bestille norsk mat, det skal jeg jammen gjoere! har en barnslig forkjaerlighet for fiskeboller, he he!

tenkte jeg skulle proeve med litt broed for foerste gang imorgen! heldigvis alle typer broed aa faa tak i her!

tusen takk igjen for flotte tips!

Skrevet

Du kan også ta en spisemoden avocado og smøre på brødskiva som vanlig smør! Veldig sunt! Evt bland det med banan :)

Loff er ikke bra for noen så bruk grovt brød!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...