Julistråle Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Jenta mi på 2 1/2 måned får magesmerter under hver amming. Mot slutten av måltidet blir hun veldig urolig, stiv som en pinne, hyler og får aldri spist seg helt ferdig. Jeg raper henne underveis og prøver å unngå at hun sluker luft. Begynner å bli ganske fortvilet da dette har vedvart en god stund. Har prøvd å pumpe og gi på Dr Brown flaske - og da er hun mye roligere og avslutter som regel måltidet med et smil. Noen med samme erfaring? Bør jeg gå over til flasker? Verken hun eller jeg syns det er nye hyggelig under ammestundene. Magesmertene fører igjen til at hun sover veldig lite om dagen, max 40-50 minutter og våkner med et skrik. Hun er kjempetrøtt, men får ikke sove videre pga magen.
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Hei:) jeg har det akkurat som deg.gutten min er to mnd i morgen.har så å si siden vi kom hjem fra føden,vært urolig ved de fleste måltider.skikkelig vanskelig da han ikke spiser seg ferdi,må holde opp for å se om han vil rape,prøver igjen,også skriker han igjen,å sånn går det ...de måltidene hvor han er rolig da koser vi oss skikkelig begge to;) men det er flere urolige enn rolige måltider desverre. om natten går det faktisk veldig bra,da det alltid er rolig og mørkt rundt oss.nå har sønnen min kolikk, å denne uroen under måltidet kan komme av det.jeg fikk lånt en film av helsestasjonen nylig som handlet om kolikk.å da snakket de om denne uroen.det var som om de snakket om meg og min sønn. men så, min førstefødte som er to år nå, hadde det også slik.urolig under måltidet, jeg gav tilslutt opp ammingen,fordi jeg da trodde jeg holdt på å miste melka og at hun kanskje ikke ble mett, så jeg startet med mme. jeg fikk en helt annen unge etter det:) så første gangen var det hvertfall det riktige for oss.men denne gangen er jeg veldig i tvil.i og med kolikken går jeg ut fra at det er derfor han er så urolig,så jeg tør ikke slutte ammingen.var så lei meg sist jeg sluttet at jeg blåholder på det denne gangen:) kan være hun sluker mye luft under ammingen,ettersom det går bra under flaskemåltidet, kan være forskjellig grunner..jeg opplever ingen som forstår hva jeg mener når jeg snakker om denne uroen og skrikingen under måltidet..kun når jeg så den filmen om kolikk fikk jeg endelig skjønt at det ikke bare er meg..og når jeg ser som nå,at du også sliter med det samme.. det er vanskelig å vite hva det er for deg, og man må nesten bare prøve seg fram med litt forskjellig..lykke til;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå