Gå til innhold

Hva synes dere...svigermor får nok hetta:) Har noen forslag her..

Anbefalte innlegg

Aron og Arian synes jeg er fine navn. Hva med Arin? Det er et gammelt norrønt navn som ikke er så mye i bruk.

Jeg tror vel egentlig at det er flere mennesker enn marsvin som heter Aron. Det har jo en skikkelig oppadgående kurve.

Arawin, Santino og Alwyn synes jeg ble altfor spesielle hvis barnet er norsk. Hva med Arvin og Alvin isteden? Litt enklere, og uttales jo nesten helt likt.

Caspian, Darian og Kian er ikke navn jeg ville brukt selv, men andre må gjerne bruke de for min del. Kian er det jo noen som heter (rundt 50 stk).

Fortsetter under...

Spennende på UL om en uke,se om det blir en gutt...Vi har en litt lengere liste med navn,de mest spesielle la vi ut her for å se hvilke som fikk mest respons..så kan vi se hvilke navn vi stryker fra lista...Har Benjamin,Julian og Levin som venter spent på om de far lillebror eller lillesøster...Jentenavnet har vært klart veeeeeeldig lenge,men guttenavn har vi måtte funnet ut til hver gang;D

Hei!

Mange spesielle navn her, ja. Men jeg har noe spesiell smak selv, så det synes jeg er bare trivelig.

Av disse er Arian favoritten.:-) Liker også Caspian og Aron veldig godt.

Venter mest sannsynlig jente selv (nesten sikkert iflg. u.l.), og hun skal nok hete Ariana <3

De jeg syntes ble litt vel spesielle er Santino, Alwyn og Arawin. Resten var fine.

For øvrig synes jeg at dersom en velger et såpass uvanlig navn som de på din liste, så bør en helst ha en eller annen form for nærere tilknytning til navnets opprinnelse. Som et minimumbør en vite hva navnet betyr og evt. litt om navnets historiske betydning.

Det blir f.eks. litt spesielt å kalle ungen sin Muhammad hvis begge foreldrene er av etnisk norsk opprinnelse, likeså hvis en kaller ungen Svetlana og man heller ikke har slaviske røtter i sin nærere familie. ;)

Annonse

F.eks min eldste sønn heter benjamin ..navnet er av hebraisk opprinnelse.(Lykkens sønn).ikke noen av oss har røtter der...Så det blir litt rart og si det slik at vi må ha nær tilknyttning til opprinnelsen...Og klart vi leser om hva navnene betyr og når det er navnedag og slikt..det gjør vel de som velger ola,per ,kari og mari også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...