Gå til innhold

hva serverer dere i "voksen"bursdag/familiebursdag? "bare" kaker eller mer? vi er ikke heeelt enige her:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så innmari glad i kaker, og synes det hadde hvert godt med litt annet også. MIn kjære synes det høres ut som en J'''' mas, hehe. han er ikke så glad i masse styr. pluss at vi må ha to familie bursdager ( har ikke plass til alle på en gang) og kanksje en bursdag for venner med barn. ( ingen andre i familiene våres pleier å ha mer enn kaker,så føler jeg tar litt av da?!). men å når man sitter i tre fire time rog bare spiser kaker og snop så blir man jo grådig lei da. eller????

tenkte bare å gjøre det enkelt da, en pølser, en gryterett eller rundtstykker med pålegg ( som man kan smøre selv).

også et par kaker eller noe..... og gele og boller;) hehe

bursdagene blir ca midt på dagen tenker jeg, og den med venner ble evt på ettermiddagen etter jobb og bhg, og da er det jo godt med litt mat også er det ikke det da?!

Fortsetter under...

Skrevet

Hadde nok gått for gryterett + rundstykker/vafler med div. pålegg.

Og kaker selvfølgelig:)

Skrevet

Vi har bare kaker..

Men vet om flere som har f.eks påsmurte rundstykker før kakene, og det er veldig godt =)

Skrevet

Kommer helt an på hvor lenge besøket skal vare. Er det mangetimer (mer enn 4-5) ville jeg servert noe lett varm mat først og så kaker, er det mer vanlig ettermiddagsbesøk (f.eks fra kl 17 -19/20) så holder det med kakemat og kaffe.

Skrevet

Vi pleier å servere lett mat, feks pastasalat med rundstykker eller pai.

Enig med deg at kake ofte blir litt trått, ike ALLE elsker kaker, men kan jo bytte ut med sveler, vafler, matmuffins, pizzasnurr osv?

Skrevet

Vi skiller faktisk litt på årstidene vi, sommerbursdagene har vi litt enkel grilling, mens på vinteren inviterer vi bare til kaffe og kaker...

Litt anderledes med barneselskapene da, jeg har både skole og barnehagebarn, og de forventer litt mat før kakene så da blir det noe enkelt som pølser, fylte horn, minipizzaer e.l.

Annonse

Skrevet

Vi bruker alltid å servere noe ordentlig mat før kakene. Vi gjør dette både i barnebursdag og familiebursdag.

Vi ender ofte opp med hjemmelaget pizza i barnebursdag, og i familiebursdag kan det bli alt fra fisk til suppe eller smurte rundstykker. Kommer an på hvor mange vi er, når på dagen det er osv.

Jeg er enig med deg, jeg. Synes det blir litt mange timer å holde det gående bare på søtsaker. Tror de fleste setter pris på å ha litt ordentlig mat i magen først. Det trenger jo ikke være så avansert.

Skrevet

Vi skal ha voksenselskap i kveld, og bestiller både pizza og kake =P

Ungene har vært syke/hjemme fra barnehagen i en uke, og nå har jeg blitt forkjøla, og siden det alltid er jeg som ordner alt til bursdager og sånt sa jeg til gubben at denne gangen bestiller vi alt ferdig. Eneste jeg skal gjøre er å vaske fort over gulvet og blåse luft i noen ballonger.

Hadde egentlig tenkt å lage gryterett og is til dessert. Synes det er greit å ha middag, siden folk ofte er sultne på noe annet enn mat når de kommer rett fra jobb =)

Skrevet

Hva er de sultne på da UnePune? Om de er sultne på noe annet enn mat? :-p

Okay, utrolig dårlig humor, bare måtte;o)

Skrevet

hmm, da går vi nok for litt mat. jeg vant.. neida men som jeg sa til han også, det er jo jeg som ordner til selskapene så det burde jo være det samme for han:) hihih

hjemmelagdpizza var lurt da- det tror jeg det blir til venneselskapet hvetrfall. så må jeg tenke litt til på familieselskapene.

Skrevet

det bursdagbarnet har lyst på! også sier man i fra om det blir middag eller bare kaker når man inviterer - for da kan folk tilpasse det ifht hva de har spist før de kommer!

Skrevet

Har hatt hjemmelaget pizza, lasagne, chili con carne og grilling.

Til dessert har vi is el. gele, kake, boller/kanelboller og sjokoladekake og muffins.

Skrevet

Jeg pleier å servere noe mat i tillegg til kakene, for som regel har man disse familieselskapene på sånne kl.slett folk normalt spiser middag. Nystekte påsmurte rundstykker,fylte horn, pizza el en form for gryterett er alltid en slager :o)

Det er jeg også vant med fra min familie. I familien til samboeren er de vant med bare kaker, og når man blir bedt bort kl fire på en søndag feks, eller kl 17.00 på en hverdag er det veldig godt med litt mat syns jeg. Og når vi da har vært i disse selskapene (vi har litt kjørevei og) så er det gjerne seint før vi er hjemme, og da må vi lage mat fordi vi er sultne. :)

Annonse

Skrevet

Peier og ha familie bursdag på søndagene på ettermiddagen, da serverer vi bare kake og godteri. Orker ikke styre med middag, og de har jo uansett spist middag før de kommer. :) Og det er ikke kjedelig.. :P

Vi pleide og ha venne selskaper før, (nå blir det litt mye med sønnens venner, familie OG våre venner) men serverte det samme da.. kake og godteri, og kanskje pizza

Skrevet

Hehe, svimmel her...skylde på ammetåka for alt den er verdt!!! =P

Eldste her er forresten stadig sulten på godteri...hehe! Men når han blir tilbudt mat er han ikke så sulten likevel...! "Er det lørdag i dag mamma?!?!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...