Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen

Nå er vi igang på forsøkskarusellen igjen. Hadde egentilg fått ro med at det ble to eller tre adoptivbarn for oss, og at vi var ferdig med alt som hadde med forsøk selv og gjøre. Men etter å ha mistet igjen, ønsker vi full utredning, og kanskje lykkes med neste graviditet.

Vi er et par som har vært gift i 8 år, har en flott sønn fra Thailand på 2 år som kom til oss før jul 07, og vi har det i grunn veldig bra. Men når vi var godt i gang med adopsjon nr 2, ble jeg gravid igjen, og mistet i uke 14. Siden dette er 9.ende, ønsker ikke legene at jeg bare skal gå videre uten å gjøre noe. Er under full utredning, det er tatt prøver av fosteret og blodprøver av meg. Venter nå på svar.

I 2004 startet vi med IVF, og jeg ble gravid. SA uke 6. Neste forsøk var samme okt samme høst, men ble alvorlig overstimmulert. Legene slet med å få alt under kontroll igjen, og jeg fikk beskjed om at jeg var heldig som kom meg ut av det med livet i behold. Det ble tatt ut 18 egg, hvor 10 ble fryst ned. Valgte under tvil å sette inn i jan 05, da 2 egg. Mistet ene i uke 7 og andre i uke 8. Pga div opplevelser orket vi ikke mer, og gav opp alt forsøk på å få egne. Startet med adopsjon mai 05, og det har vi ALDRI angret på. Koser oss med verdens skjønneste lille gutt.

Nå venter jeg bare på 1.mens så vi kan starte med fryseforsøk. Haugesund sykehus skal samarbeide med Stord, og jeg skal få max oppfølging fra alle hold. Vi møter enorm støtte denne gangen, og de tror det er blodfortynnende som skal til for å lykkes. Begynte i uke 12 sist gang, men da var det for sent. Starter før vi setter inn eggene neste gang. Så det er veldig spennende. Blir sykemeldt mens vi holder på. Vi har blitt enige med legene om å forsøke til sommeren. Lykkes det ikke da, er det deffinitivt slutt. Da er det adopsjon som er vår vei. Og det er også helt fantastisk å få barn på den måten. Så det er også noe å glede seg til.

Ja, ja, masse om meg dette her ;-) Godt å få dele litt med andre. Er veldig åpen av meg, og har alltid snakke med dem rundt meg. Men det neste halvåret er det KUN meg og mannen som skal vite noe. Og et sted må jeg få ut litt. Hvis ikke sprekker jeg. Lykkes det, skal jeg vente med å si noe til familie og venner ser det selv. Tror jeg ;-)

Lykke til alle sammen. Håper og tror av vi alle lykkes snart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen hit:-)

Jammen litt av en historie. Du hvet jo alt om denne prosessen og hvor tragisk og vond den kan være. Håper virkelig de har funnet den rette behandlingen for deg for at dere skal lykkes. Imens får dere kose dere masse med sønnen dere har. Ønsker dere masse lykke til!

Skrevet

Heisann

Velkommen til oss:-)

Jeg melder meg inn i heiagjengen din!!

Det er mye livserfaring du har...både på godt og vondt.

Håper ny behandling og god oppfølging kan hjelpe dere til å få et søsken til gutten deres.

Ønsker dere lykke til

Klem :-)

Skrevet

Støtter de andre kommentarene her. Håper inderlig spiren vil bli hos deg denne gangen! Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...