fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg begynte aldri på prevensjon igjen etter at jeg fødte sist sommer, for vi hadde planer om å få en til ganske kjapt. Nå er det 5 uker til termin til andremann, og da må jeg vel begynne å tenke på hva slags prevensjon man skal velge. har følelsen av at de fleste velger spiral?? Men det er vel flere forskjellige typer, hva er forskjellen? Er det noen som kunne satt meg litt inn i de ulike typene, fordeler, ulemper etc. så ville jeg vært veldig takknemlig:-)
camillah 2 små Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Hormonspiral bruker jeg, og det funker fint. Mye mindre mens enn før, nesten ingenting. Jeg kunne ikke hatt piller, de hadde jeg bare glemt...
Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Styr unna kobberspiral i hvertfall, jeg prøvde det og venter (veldig uplanlagt) nr. 2 Hører mange er fornøyd med hormonspiral. Det er i hvertfall en veldig enkel form for prevensjon, da man slipper å huske å ta piller o.l. Man må bare huske hvilket år den ble satt inn så du bytter til riktig tid.
ambujenta Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 jeg har p plaster. funker kjempebra til meg bytter dag i uka og den 4. uka er man uten plaster.
Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Går på cerazette. Er kjempefornøyd, ingen bivirkninger. Skal bare gå på den et par mnd før jeg får satt inn p-stav. (den som varer i tre år). Går på cerazette nå for å utelukke at jeg reagerer på staven.
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2008 Er p-stav og p-plaster like sikkert som hormonspiral eller? jeg trodde dette var litt sånn som p-piller, at man ikke anbefalte det om man var over 30 år og hadde født barn. Eller er jeg feilinformert nå??
Mammapudding Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 Bruker Conludag minipille, er veldig fornøyd..ingen bivirkninger. Men må ha huskelapp som på mob som piper hver dag for å huske den:)
Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #8 Skrevet 2. oktober 2008 P-stav skal være like sikkert som hormonspiral, ja. Om man ikke er anbefalt å bruke det om man er over 30 år, vet jeg ikke noe om. Selv er jeg 24 år og har ett barn:)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #9 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har vært veldig fornøyd med Conludag minipille. Regelmessig mens og ingen bivirkninger.
Propellmamma til 2 Skrevet 4. oktober 2008 #10 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har vært veldig fornøyd med mitt siste prevensjonsmiddel: mannen min steriliserte seg :-) ha ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå