Gå til innhold

Bytte barnehage????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere om å bytte barnehage til en treåring? Er ikke så fornøyd med utearealet og komunikasjonen med de annsatte på avd. er dårlig!! Har også lyst att hun skal gå i en barnehage der hun går sammen med de hun skal begynne i klasse med, noe hun ikke gjør nå!!! Er dette grunn god nåkk til å bytte? Og hvordan tror dere treåringen vil takle nye annsatte og barn? Det virker ut som hun selv trives der hun går nå!!! Så er det egoistisk av meg å bytte??? Jeg har jo ingen garanti for den nye bhg. heller!!!!

Hilsen veldig usikker..............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja sier jeg, både fordeler og ulemper her ser det ut som....Det vil jo bli en ny tilvenningsperiode for henne. Men antageligvis vil den gå lettere enn da hun begynte i bhg første gang. Nå vet hun jo at dere går om morgenen og kommer tilbake og alt det der.

Om det er egoistisk av deg? Nei, det synes jeg vel egentlig ikke. Du tenker jo på henne både når det gjelder utearealet og fremtidige klassekamerater.

Om det er grunn god nok? Det bestemmer du jo selv.

Å kjenne noen av dem hun skal gå på skolen med etterhvert er jo bra. Enten må hun bli kjent med barn på nytt nå, eller når hun begynner på skolen. Har hun mange venner/veldig gode venner som hun vil savne der hun går nå da?

At utearealet ikke er helt som du skulle ønsket er sannsynligvis ikke noe som plager henne, barn har andre kriterier på sånt tror jeg. Med mindre det virkelig er elendige forhold da.

Ang kommunikasjonen med de ansatte så kan du enten håpe at den blir bedre i en annen bhg eller jobbe med det der hun går. Eller blåse i det dersom det ikke er viktige saker det gjelder som går utover barnet.

Det blir jo en totalvurdering som du/dere som kjenner henne og barnehagen hennes må gjøre. Men det er jo mange som bytter av forskjellige grunner og det bruker vel å gå bra det....

Skrevet

Har du mulighet til å få plass der du ønsker hadde jeg byttet nå, og ikke ventet til senere. Vi ser stadig at det er lettere for en på 3 enn en på 5 å bytte bhg. Så lenge foreldrene er positive til å bytte så går det som regel alltid bra! Det er vanskeligere for foreldre enn for barna.

Jeg ser absolutt fordelen at hun går i bhg. med de hun skal begynne på skolen med!

Skrevet

jeg synes ikke du skal bytte, hvis barnet trives! men forstår at du vil at hun skal bli kjent med de hun skal begynne på skolen sammen med.... men jeg ville først prøvd å tatt en prat med pedleder e.l å forklart hvordan du føler det med tanke på foreldresamarbeidet...ute arealet er det nok ikke noe å gjøre med.....

lykke til!!!!!

Skrevet

Vi byttet nå i høst, da var gutten vår 2,5 år. Byttet først og fremst fordi den nye barnehagen ligger mye nærmere, og for at han skulle gå i samme barnehage som barna i nabolaget. Var fornøyd nok med den gamle barnehagen, men heller ikke noe mer. Men som deg var jeg veldig i tvil om det var riktig å ta ham ut av barnehagen han gikk i før, han trivdes godt der. Men vi lot ham bytte, og det har gått supert, han stortrives i den nye barnehagen.

Egoistisk? Tja...om barnet ditt trives, så kanskje litt. Men samtidig er det jo bra om hun blir kjent med de hun skal begynne på skole med? Jeg tror hun vil takle det helt fint i alle fall.

Lykke til uansett hvilket valg du tar - var altså i omtrent samme situasjon for noen måneder siden, og vet at det ikke er så lett!

• 2 uker senere...
Skrevet

Bytte av barnehage er vanskeligere for store barn enn for små barn... det er MINE erfaringer.... det er kanskje vanskeligere å starte opp i noe som er nytt og ukjent... dersom barnet trives og har det bra ville jeg kanskje gått inn i meg selv og sett om det er noe jeg kan forandre på, eller bidra med for at ting kan bli bedre som bruker av barnehagen!

Har du tatt det opp med med foreldre på avd. og hørt om de opplever det samme som deg... hvis ikke da er jo saken klarere!

Og det med skolen .... hallo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...