<3tobarnsmor<3 Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Fikk min lille jente for 10 dager siden å jeg raser ned i vekt, blir nesten bekymret. Veier nå bare 45 kilo! Noen gode råd for å få opp vekten? Vil ikke være så tynn, ingen former i det hele tatt jo!
magedans Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Var du like tynn før du ble gravid? Hadde ei venninne som tok veldig av etter hun fødte førstemann (men det tok lenger tid enn ti dager...), hun gikk til legen og fant ut at hun hadde forstyrrelser i, å herlighet, nå er jeg trøtt og finner ikke ordene, metabolismen heter det jo men klarer ikke finne "norske" ord. hypertyreose mener jeg diagnosen var. men uansett fikk hun medisiner og det stabiliserte seg. Eller så kan du jo håper at du får den berømte ulvehungeren når amminga kommer godt i gang, jeg spiste masssssssssse og brukte 9 mnd på å gå ned til normal vekt, men skjønner jo på innlegget ditt at vi er litt forskjellige der, ja Nei nå går jeg og legger meg. God natt!
emma83 Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 melder meg inn i den klubben ja,fikk jenta mi for 2 mnd siden,var 43 da jeg ble gravid,la på meg 16 kg,nå er jeg nede på 45 ,er så kjipt,ser helt jævlig ut!! trenger råd!!
<3tobarnsmor<3 Skrevet 30. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2008 hehehe takk for svar Jo jeg var jo slank før jeg ble gravid, men langt i fra så slank som jeg er nå. Skal på helsestasjonen på fredag, kanskje helsesøster har noen gode råd til meg I mellomtiden får jeg vel bare spise, spise og atter spise
lille sprelle Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 tror samme råd som fungerer for folk som er på slankern fungerer også andre veien. Spis sunt og regelmessig (særlig det siste). Tren
En snupp - og en knert i magen Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Det er litt av det samme som skjedde meg, men jeg var ikke tynnere enn "normal" før jeg ble gravid. La på meg 16 kg, 13 borte til 6-ukerskontrollen, og var i minus før snuppa var 2 mnd... Likevel er de annerledes fordelt, rompa mi er nesten borte, armene og lårene er tynnere, men over magen og rundt under bysten er jeg hakket større (magen sikkert pga manglende motivasjon til sit ups ;P)... Jeg snakket litt med legen om dette fordi jeg ble redd for å miste melken. Ikke det at jeg merket noe, men det er jo liksom meg hun skal spise av, så jeg må jo ha nok å ta av... Fikk beskjed om at hun ikke ville veie meg, men jeg skulle få i meg litt ekstra bananer og/eller avocado for å få i meg mer fettholdige ting. Men! Jeg merker at nå som hun sover mer (sov lite i starten) og kan ligge mer for seg selv og leke, så får jeg også spist mer regelmessig, så nå virker det som om det har stagnert litt, heldigvis.
MyBabyGirl Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 slik har jeg det å...jeg har alltid vært tynn da,veier alt mellom 46-50 kg. pog er ca 168 cm lang....vil også legge på meg! jeg har en datter på snart 11 mnd,men har ikke ammet henne på snart 6 mnd. så er ikked erfor her.. men men lykke til
ymeeiram Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Er 14 dager siden jeg fødde, og har kun 4 kg igjen til jeg er ned på samme vekt som før svangerskapet. La på meg 12 kg i svangerskapet. Men det kan lønne seg å spise. Jeg spiser 4 måltider om dagen, og da mer enn min mann. I tillegg fordøyer jeg 200 g sjokolade pr dag. Alt fettet går til lillemann som har lagt på seg 300 g på en uke. Så spis i vei, med god samvittighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå