Gjest Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 I Bergen kommune? Finner ikke noe på sidene deres, men er kanskje noen som har bygget hus i den kommunene i det siste?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg sjekket sidene til nevnte kommune. For noen rare sider:-) Men ring kommunen, de bør vite det. Og husk at det er tillegg pr.kvm over 140 kvm.
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Hæ? Herrefred for noen rare regler som finnes *oppgitt* Ja sidene deres suger, er jo nesten umulig å finne frem på dem.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Ja, nå skal jeg ikke garantere for at det er sånn hos dere. Men det er noe som henger igjen fra den tiden husbanken hadde "alle" huslån i Norge. Og Gud forby om man bygget større enn 140kvm....... Nei da skulle man straffes;-) Og det har vel kommunene forstått at de tjener penger på, for det er vel ikke så mange som bygger hus mindre enn 140kvm i dag.....
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Nei vi tenker vel nesten 3 ganger så stort som det... Får desverre ikke ringt. Bor langt ute på landet og telefonen finner ikke dekning på sitt nettverk og mobilen er nesten helt kaputt (får ny på lørdag eller mandag) så den bør jeg ikke ringe med med mindre det er krise. Egentlig rart at internett funker, men det er et annet nettverk til telefonen.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg ringte for deg jeg:-) Og jøje meg så billig det er hos dere da.....urettferdig;-) Det koster 23,50 + mva pr. kvm uansett.
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #9 Skrevet 1. oktober 2008 Så snill du er!!! :-) Tusen takk! Jeg lurte så veldig på dette, og så skulle så klart telefonen streike. Du er virkelig en knupp altså :-) Prøver å sette opp budsjett ser du, og dette var det eneste vi ikke fant ut av på nett ellr hadde fått litt prisoverslag på fra før.
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 Ehm, dette var pr kvadrat med hus ikke sant? Ikke tomt?
lille sprelle Skrevet 1. oktober 2008 #11 Skrevet 1. oktober 2008 men tipper at man må betale for arbeidet på egen tomt - det er så vidt jeg vet kun frem til tomta di kommunen ordner - men det bør du sjekke opp så du ikke får noen overraskelser!
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #12 Skrevet 1. oktober 2008 Hehe... ja altså, såpass skjønner jo vi også ;-) Nå tenkte jeg på selve påkoblingen. Vi må sprenge endel grøft og legge ned rør opp til der huset skal stå uansett og det regner vi med vil komme på rundt 200 000 kr, men hørte en annen her sa de måtte betale 100 000 kr sånn ca bare for å koble seg til og det var jo litt ekstremt, husbudsjettet vårt er stramt nok som det er akkurat nå, så 100 000 ekstra ville passet dårlig, men ca 10 000 kr ekstra skal vi kunne leve bra med :-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. oktober 2008 #13 Skrevet 1. oktober 2008 Ja dette var pr. kvm hus. Det som evt må gjøres for å få det inn i huset blir betaling som rørlegger skal ha, vi betalte 17 000,- for det.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. oktober 2008 #14 Skrevet 1. oktober 2008 Jepp det var vi som betalte 110 000,- for å koble oss til:-)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 1. oktober 2008 #15 Skrevet 1. oktober 2008 Når vi kobla oss på vann og kloakk fikk vi et firma til p gjøre hele jobben og en rørlegger til selve oppkoblinga. Siden dette var et påbud fra kommunen betalte de inntil 45.000kr, alt over måtte vi betale selv. totalt kom det på 78.000kr og det var inkl graving og rør ca 150 meter. Selve påkobling til vann og kloakk tilsammen koster ca 20.000 her i kommunen. Det er uavnhegig av str på huset. Så det er jo seff litt avhengig av hvor langt dere må grave før dere kommer til kommunalt rør og om dere kan grave selv eller få andre til å gjøre det. Og så er det jo forskjell i pris i påkobling.
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #16 Skrevet 1. oktober 2008 Ja som nevnt så beregner vi ca 200 000 kr til sprenging, graving og å legge ned rør, så det er dyrt nok i seg selv liksom som om ikke påkoblingen skullekoste himmel og jord, hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå