Gå til innhold

MORGENRUTINER----> 15 mnd +/-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvordan dere gjør det? (våkner alt fra 06-06:30)

Her er det rett i vogna og en melkeflaske (han sitter der alt fra 5min-20 min). Så er det bleiebytting og på med dagens skift. (I helgene har han på pysjen litt lenger *kosekose* :)

Er det "normalt" å sitte i vogna med melkeflaske i denne alderen? Hvor lenge gjør de det evnt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår er 16 mnd, og det er ikke så veldig lenge siden han slutta meg "morrapuppen"!

Blir vel noe av det samme, bare at han kom opp i senga vår i fem-tia på morran, fikk en pupp og sovna igjen :)

Her våkner han mellom 05.30 og 06.30 (seeenest), og vi står opp senest halv sju. Da er går vi på badet og vasker og steller, også er det litt frokost. Ordentlig frokost spiser han i barnehagen :)

Skrevet

tja, hvorfor vogna... Hvor ellers skal han sitte? Han har alltid sitti der på mårran :) Så da har det bare blitt sånn :) Har en Carena Easy.

Skrevet

Ganske annerledes enn hos oss!)

Junior 15,5 mnd våkner mellom 04.50 og 05.40. Vi går på badet, der vi tar en dusj sammen. Rene klær og bleie, så leker han litt på badet mens jeg kler på meg, føner håret og sminker meg(hvis tålmodigheten hans strekker så langt).

Så går i ned og lager frokost - brødskiver og melk. Ofte ser vi også litt på barnetv på BBCprime og/eller leker, siden vi ikke drar i barnehagen før ca07.45.

Lurte litt på det du sa om vogna jeg og. Junior sitter sjelden i vogna annet enn på tur eller når han skal sove på dagen. Hva med høystolen hans? Eller en vanlig lenestol?

Hvorfor får han melk på flaske? Gutten min drikker av glass selv, eller tutekopp. Får han frokost i barnehagen, slik at du vil fylle opp magen litt så sulten ikke er så stor før han kommer dit? Nysgjerrig, ikke frekk...

Skrevet

Haha, ble skikkelig flirfull her... ja, her er det rett ut ytterdøra, springe nedover gårdsplassen og ut i garasjen for å sette han i vogna. Også er det frokost og bleieskift når jeg har drasset vogna inn i huset :P

Neida, her er det kosing og leking på badet, bleieskift, også opp på kjøkkenet for å spise frokost. Han drikker vann på badet hvis han er tørst før frokost.

Skrevet

Melkeflaske = melk i flakse med tute-ende;) Han er i bhg ca 0715 og får frokost der:)

Så fra han står opp til han er i bhg har det gått 1/2t - 3 kvarter.

Grunnen til at han sitter i vogna er at der slapper han av/kulern før vi giver løs på dagen. Han har alltid sitti i vogna på mårran....

Har på tv'n som regel mens han sitter der og så svinser enten pappan eller jeg (alt etter som hvem som leverer) rundt i huset for å gjøre oss klare til avmarsj;)

Skrevet

Hei..

Vi har tydligvis fått et skikkelig B-menneske.. Her i huset våkner Andreas kanskje litt når pappa'n står opp for å dra på jobb (kl. 6.00). Da går jeg inn til han og sier han kan sove litt til. Da legger han seg ned med suttekluten sin og sovner ganske fort igjen. Jeg må som regel vekke han igjen ved 7.30-8 for å komme oss i barnehagen.

Han får ikke noe mat/drikke før vi står opp. Vi går på badet og steller oss for dagen. Har akkurat begynt med litt pottetrening og han synes denne potta er veldig morsom..

Vi går på kjøkkenet. Han får etglass melk eller vann. Jeg spiser frokost. Andreas får frokost i barnehagen de dagene vi er der før 8.30. Jeg begynner på jobb 8.45, så han rekker det stort sett.

I helgene lager vi felles frokost når vi har stått opp. Det blir som regel i 8-8.30 tiden.

Andreas er i seng igjen på kvelden senest kl. 19. Prøver vi å drøye tiden blir han bare overtrøtt og da får vi problemer hele kvelden med at han skriker og ikke sovner før han er helt utmattet.

Skrevet

Høres ut som en god vane, sorry at jeg ble flirfull men så bare for meg oss i samme situasjon. Uansett hadde det ikke gått an å sette han i vogn hos oss, for energi-nivået er på topp fra første sekund her. Så dere er heldige sånn sett :)

Han får forresten vann eller melk, og banan før vi kjører i barnehagen, også spiser han frokost der.

Skrevet

Jeg synes det høres hyggelig ut å kose seg i vogna jeg.

Vi våkner en gang mellom 7 og 7.30, da er det morgenpupp i senga (vi samsover fremdeles, så egentlig er dette bare en snikete måte for mor å slumre litt ekstra). Så prøver jeg å drøye tida i senga mest mulig, men da vil bop opp og skifte bleie så da går hun til badet med en halvsovende mor på slep. Der tar vi bleieskift før vi (fortsatt i pysjen) setter på radioen, spiser frokost og setter på kaffe. Etter frokost sitter bopen litt i vippestolen og sutrer mens mor tar en kjapp dusj, vi pusser tenna, fikser hår og sminke på mor, ser på klokka og har selvfølgelig utrolig dårlig tid etter all somlingen. Så hiver vi oss i tøyet, pakker raskt med oss det vi trenger for dagen, lillejenta hives i vogna og så fyker vi avsted med flagrende gevanter og kommer svette og heseblesende frem til barnehagen:)

Skrevet

Kan jo fortelle littt om morgenrutinene til en tvillingmamma da......

Tvillingene våkner som regel samtidig i 06.30-0700-tida. Da står vi opp. Jeg tar den ene tvillingen, mens mannen min tar den andre med ned på stua/kjøkkenet. Der har vi et pledd på gulvet hvor vi først legger den ene tvillingen, vasker ansikt og rumpe og kler på. Så tar vi den andre etterpå. Så spiser pappa frokost mens mamma pakker dagens sekker. Ordner matpakkene kvelden før slik at vi sparer litt tid på morningen. Tvillingene leker da på stua. Så drar pappa på jobb, mens mamma triller tvillingene i bhg til ca.08.00. Da spiser de frokost i bhg. Så drar mamma å jobb etter og ha levert barna...

Skrevet

TAKK for svar, jenter:)

Da er vi ikke så ille stelt da...;) Virker som det er omtrentlig det samme som skjer rundtom i de lykkliga hjem, hehe..

Var litt spent på det der med vogna ja.. Hehe, mange som ikke skjønte den der;) Men, sånn har vi det da. Er vel ingen grunn til "avvenning" med det, om en ikke er på tur/overnatting. Da er det vel ett fett hvor han sitter;)

Skrevet

Men når spiser tvillinggmamma'n (DoubleTrouble) frokost da? :-o (lever meg litt inn i dette jeg...:)

Skrevet

Her hos oss er morgenrutinene for murmeldyret omtrent sånn:

Han våkner engang mellom 8 og 9. Avhengig av hvor tidlig han våkner, så er det opp i senga mi. Der koser vi oss helt til vi "må" opp. Så følger han meg inn på badet, for at mor skal få gått på do. Jeg er alene med han, så dette har utviklet seg som den fasteste av rutiner :-).

Så er det inn på kjøkkenet og frokost og nistelaging. Det er havregrøt på menyen nesten hver dag. Og eplejuice eller biola til.

Deretter er det dusj, stell og påkledning. Før vi fyker ut av døra og rekker barnehagen til sånn ca.. 09.30...

Min sønn har aldri sittet i vogn med melkeflaske ;-).

Skrevet

Hei!

Tvillingmammaen spiser frokost på jobb kl 8.15. Jobber selv i bhg:)

Skrevet

Min gutt fylte nettopp 1 år. Vi våkner alle tre, jeg han og storesøster på 2 ca halv 7. Står opp å setter på barnetv så jeg får gå på do å ta på meg linsene alene. Da ser de et par minutter på barnetv før de blir med inn på badet. Morgenstell å ut i stua eller inn på rommet for å leke. Er det hverdag steller jeg meg samtidig som de leker, å kler deretter på de å drar med de i barnehagen.

I helgene leker de litt, så spiser de mat sammen med tent stearinlys ( jenta mi er hekta på å "kose" seg). Bruker litt tid på å spise. begge spiser mye å tuller å ler.

Gutten min får kun melk til måltid, eller som kos når han er syk. Ellers får han vann eller svak saft.

Skrevet

Vår gutt er 14 måneder. har våkner rundt 0600. Da går vi inn på badet og han får en flaske MME. Så dusjer han som regel sammen med pappan sin mens jeg vasker og ordner meg, kler på meg, sminker meg etc. Så blir han tørket, får på seg klær, pusser tenner, vi rydder litt på soverommene før vi går ned. Spiser en brødskive til frokost, og triller bort til barnehagen, hvor vi er ca 0730.

Føler at vi har fått gode morgenrutiner, men han får en lillesøster om få uker, og jeg er VELDIG spent på hvordan morgenrutinene vil bli etter det..bare kaos tenker jeg:-)

Skrevet

Plukker han opp av sengen så lenge klokken er over 6. Helst blir han stelt med en gang, evt får han gå og leke litt først mens vi voksne prøver å våkne litt mer. Vi har 3 barn da, så de to eldste leker jo litt med mini også en liten stund før de steller seg og går ned. En av oss går ned med ungene når de er ferdig stelt og lager til forkost mens den andre dusjer og gjør seg klar, og så bytter vi. Deretter spiser vi forkost,leker litt, de to eldste får se litt på tv og slappe av og så er det ut døren. Tåteflaske synes ikke jeg at har noe i munnen til barn over 12-13 mnd å gjøre, men det er min personlige mening da.

Skrevet

Min er 17 mnd den 15 okt, å sånn er dagen vår:

05.30-06.00 våkner L

06.30 ringer vekke klokken, å da er det LIKSOM ''oppåstå''

Men det drøyer vi i ca et kvarter.

Så går vi inn på badet, først av med bleie,sånn at han får seg en luftings, så kler vi på oss begge... dette tar jo da selvsakt en god stund, siden jeg er så veldig flik til å ALDRI finne klær å gå med.

Så går vi opp, spiser, vis vi har tid.

Så løper vi litt til BH, å kommer alltid litt sein, å så begyne rjeg på skolen kl 08.00.

Skrevet

Mads er 14mnd og har et skikkelig sovehjerte!!

han våkner 07.00 han får flaske i senga så sover han igjen til 09-10.00

våken til 11.30 sover til 13-13.30

han leger seg 19-20

:o)

Skrevet

snuppa er 13mnd, hun våkner ca mellom 6.30-7.00. da er det opp å stå. rett på badet, dusjer hun så kler vi på, så er det litt leking mens mamma steller seg(vist det er knapt med tid så er det frokost samtidig som mamma sitter på kjøkkenet å steller seg) så er det tannpuss, på med ytterklær å ca 07.45 er det til bilen. å ja den som ikke har snuppa om morningen står opp alt fra 07.00-07.15. vi pleier å ha annenhver dag. da har vi henne natten og morningen. så får den andre hvile seg helt ut.. hun spiser også frokost i barnehagen halv 9.

Skrevet

Snuppa står våkner mellom 07.30 og 8.30. Hun ligger og skravler i senga en stund alt etter hvor lenge jeg gnurer.. Alltid blid og koser seg med hopping i senga hun.. Vi står opp sammen og hun får ny bleie og en kopp melk, så koser vi i sofaen sammen. Skifter klær og spiser en skive til frokost, og leser gjerne en bok eller 5 innimellom.

Er hjemme med jenta så vi tar det lugnt på morran. 11-12 tiden er hun som regel klar for en lur. Hun får litt lunsj før eller etter luren alt etter hvor lenge mellom frokost og luren. (Trøtte gravide mamma nyter også en middagslur =)

Skrevet

sikkert et dumt spørsmål...men hvorfor må han sitte noe sted?? Har selv en jente på 15 mnd og hun står opp ca 07. da har ihvertfall en av oss (jeg eller pappan) vært i dusjen, så går hun rundt som hun vil (ofte får hun og melkeflaske med en gang hun står opp) til vi setter oss ved frokostbordet. der sitter en av oss med henne, mens den andre gjør seg klar. vi deler på jobben slik at den som IKKE leverer i bhg, lager matpakken hennes, rer opp sengene og legger frem klær.

Tulla får løpe rundt og ordne som hun vil. Tør dere ikke la henne 'gå fritt'?

Skrevet

Opp 07.30. Melkeflaske på fanget (ja vet hun er bortskjemt). Morgenstellet. Mor tar en dusj (vesla også visst det er behov). Så koker jeg kaffi og vi spiser frokost (ikke glad i mat så ikke alltid hun vil ha, da får hun "frokost" i elleve tiden isteden). Så er det på med uteklær og ut på tur. Hun er ikke i barnehage enda.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...