Gå til innhold

Uke 43`ere....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg litt sånn passivt sittet og ventet på om det er noen som har meldt seg på i uke 43, men har ikke sett noe ennå. Så da tar jeg tak, for det er jo bare 3 uker til nå....! Er det noen der ute, vel?

Jeg går på langt regime, startet spray 20. sept. og skal begynne med sprøyter den 9. oktober. Er mitt 4. forsøk, da det tredje ble avbrutt pga for dårlig kvalitet på de befrukta egga. Surt, fordi for en gangs skyld fikk jeg flere enn 2 befruktede egg. Men på de forrige forsøkene var de jo gode, og jeg fikk en positiv test på det andre. Desverre holdt det bare en uke før det gikk galt...

Men på`an igjen med friskt mot, og nysgjerrig på flere i samme uke!

XXX

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er og uke 43 !

Begynner med spray 9 okt. Da er vi likt :-)

Skrevet

Børnbøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøørn!

Jeg husker jo at du var inne her og `nå er det på`an igjen!` Og da skrev jeg et innlegg på at vi kom i samme uke,jo! Fra 18.sept,faktisk.

Så jeg har ikke vært helt passiv, altså. Men nå ble det så konkret med uka, så det var fint med en uke-tråd.

(Ser du at jeg fikk med alle ø`ene denne gangen....? ;-)

Ser om det dukker opp flere 43`ere etterhvert

XXX

Skrevet

Hei.

Vi skal igang med fryseforsøk så snart mensen kommer neste gang, skulle bli rundt den 12. okt hvis alt går som normalt. Og da blir det innsetting i uke 43 (har fire egg på frys så regner med at i alle fall ett egg overlever opptiningen). Det har lenge vært så lenge til, men som du sier Egen-liten, det er jo like rundt hjørnet nå.

Dette blir vårt fjerde søskenforsøk, hvorav vi har hatt to frys og ett ferskt til nå.

Like spennende rundt hvert forsøk, ikke sant? :o)

Skrevet

Jeg tror jeg blir på grensen av uke 43 / 44,alt avhengig av hvordan kort regime utarter seg for meg.

Begynner på sprøyter den 13 oktober.

Kanskje jeg kan henge med dere ?

Skrevet

He he flink du.

Har litt lyst å fjerne noen øøøøøøø` er, men vet ikke hvordan jeg gjør det.

Jeg håper uke 43 er en steikanes god uke !

Skrevet

Vilsågjerne, hvor lenge har du vært her...? Synes jeg husker deg fra en god stund tilbake. Jeg vet ikke helt når.

F.eks rundt oktober i fjor...?

Eller kanskje det er et annet nick jeg tenker på .

Mitt første forsøk var mai-07, det andre i oktober. Tredje forsøk var i uke 20 i år, så jeg er vel nesten fremdeles "nybegynner" her

Skrevet

Hei egen-liten.

Jeg var nok her da også ja :o(

Og en god stund før det.

Det hadde vært greit å skifte tilholdsted nå :o).

Skrevet

Jeg må inn og dytte litt på denne så den ikke ender på den andre sida.

Ellers skjer det lite, går jo bare og venter på at dagene skal gå.

Er jo nå mest redd for at det skal bli avbrutt, da blir det så lenge å vente igjen.

Nå er blødningen over, godt å se at det skjer noe som skal skje. Og så har jeg ordnet opp med fravær på jobben, etter å ha tenkt ut en liten hvit løgn. Den var kanskje litt "misfarget", løgnen, men god nok.

Å sånn går no dagan....

Blir spennende å se hvordan det går med oss!

Skrevet

Ja nå gleder jeg meg faktisk til å komme i gang.

I morgen er det en uke til jeg begynner å stikke !

Hvite løgner blir det noen av her også i denne sammenhengen...

Skrevet

Jeg er også uke 43-er... Skal ha fryseforsøk med "tvillingsøsknene" til lille sessan vår!! Kjempespent. Har aldri vært gjennom det før, så jeg gruer meg, men gleder meg masse til å komme igang!! Lykke til alle sammen!!

Skrevet

Snakker for meg selv; jeg er ikke den mest aktive her inne,men er det bare oss som skal inn i uke 43,eller?

Vel vel, oss om det ;-)

I dag kunne jeg gjort bommerten av den svære sorten. Jeg har alltid hatt en formening om at jeg skulle begynne med sprøyter den 9. Og planen var å åpne permen i ettermiddag for å dobbeltsjekke dosen. Og så forberede meg med alt utstyret som skal til...

Men dette sjekket jeg i går kveld (har dårlig erfaring med med selv når det gjelder tidspunkt og sånt) i stedet for, og det sto det 8.oktober!

Så i dag ble det første stikk, og i rute. Puh!

Mannen min er nå og ser på båt nå. Om vi kjøper den, ser jeg sjebnen i at vi skal lykkes denne gangen. Blir ikke mye båtliv i skjærgården neste sommer da, nei....

Skrevet

Du, det der har jeg faktisk gjort på ett forsøk.Altså missa på en dag, men det gjorde ikke noe .

Jeg sliter litt med nakkesmerter og hodepine, har jeg aldri gjort før.

Hva er det du bruker og hvor mye ? Jeg bruker puregon, 250.

Skrevet

Jeg bruker puregon, 200. Har fått ut mellom 5 og 11 egg de første 3 gangene, så da er vel legene fornøyd siden det er tredje gangen med 200...

Jeg har også vondt i nakken, men vet ikke om det er jobben sin skyld eller medisinen.Det kan det godt være, jeg har ellers ingen andre bivirkninger denne gangen. Og ennå like blid, fremdeles går mannen min og venter på en bombe. Som jeg har sagt, han skal ikke bli for trygg, her kan ting gå i lufta uten forvarsel.

Hvordan gikk det bra å misse på en dag? Du fikk ikke en dag ekstra enn planlagt da?

Vel, nå slapp jeg uansett å begynne og bekymre meg.

Skrevet

Joda :-) jeg måtte jo stikke ekstra dag.

I dag starter jeg stikkingen. Har vært på ultralyd i dag og alt så bra ut. Han så mange små folikler. Hurra, det skal gå denne gangen. Det SKAL !

Skrevet

Jeg starter på progynova i morgen. Så blir det spennende å se!!! Har aldri vært gjennom fryseforsøk før, så jeg er litt nervevrak. Håpet i det lengste å slippe, men det gikk ikke denne gangen, nei.. Mensen kom i kveld, så da starter jeg i morgen...

Skrevet

Hei hei!

Hiver meg på her : )

Jeg skal inn på ultralyd på mandag. Skal i gang med andre fryseforsøk, så da blir det foråpentiligvis innsetting i slutten av neste uke...

Skrevet

Hei Chaira.

Jeg skal også på ul på mandag, blir vårt fjerde forsøk, men tredje fryseforsøk. Siden sist har de endret rutiner på Riksen, før var det ul på dag 9, men nå blir det dag 12 i stedet. Før har jeg fått satt inn egg på dag 11 og 12, så jeg håper å få satt inn på tirsdag eller onsdag.

Dersom det blir innsetting (håper virkelig at minst et av de fire eggene overlever) skal jeg få sykemelding av fastlegen fra innsettingsdagen og 14 dager fremover. Gleder meg til å slappe av litt og i alle fall tro at forholdene legges mer til rette enn ved en stresset hverdag.

Hvilken klinikk hører du til?

Skrevet

Hei dere!

Nå er snart "ventetiden" over, jeg skal til ul på fredag og det blir så spennende å se hva som har skjedd. Håper det ikke er noen cysteer denne gangen,altså....

Jeg har hatt sykemelding 14 dager etter innsett de tre første gangene, men denne gangen skal jeg jobbe. Tror det går greit da jeg er i ny jobb, trives og det er ingen stress eller tunge tak. Har også mulighet til å ta det litt ekstra med ro.

Så er det bare å glede seg til å "ødelegge" neste sommers ubekymrede båtliv, for det ble båtkjøp på oss. Mannen min er ikke fullt så positivt til timingen i såfall, men jeg har valgt å uansett ikke bry meg om hva han sier. Kan faktisk bli litt såret når han sier sånt, men prøver å ha forståelse for han også. (Han har en "haug" med barn fra før)

Men nå får vi først se hvordan dette går. Jeg prøver å være positiv, men det kan jo like gjerne gå rævva denne gangen også.

Skrevet

Hallo jenter!

Melder meg på her jeg også.

Begynte på sprøyter 7. okt., (spraya siden 17.sept) og skal på ul til fredagen, så jeg håper at det blir egguttak på mandag.

Jeg har en nydelig gutt (2 år) fra før, og nå håper vi på en lillesøster eller bror.

Dette er 2.forsøket etter han. Har også hatt 3 fryseforsøk, men ingen resultat. Eller 2 av de var pos., men på 7 ukers ul var det ingenting å se. Så det er bare å krysse alt en har igjen.

Holder forresten til i haugesund, så er det sagt også :o)

Skrevet

Hei Heira - jeg flytter også over fra uke 42 til uke 43, ble litt flere kontroller og litt lenger å gå på medisiner enn planlagt. Siste kontrollen i dag, var mange follikler og alt ser nå bra ut. Uttak på mandag uke 43 med innsett onsdag. Jeg har også en ICSI gutt født mars 2006 :-) Historien min på nicket.

Skrevet

Hei jons_vil bli gravid

Jeg hører til Porsgrunn. Jeg er på 11. dag på mandag. Sist var jeg inne påkontroll 13.dag. Da var ikke slimhinna klar enda, så det tok en del dage før jeg fikk satt inn. Derfor regner jeg med at jeg nok må øke medisinene på mandag å komme tilbake på ny kontroll etter noen dager denne gangen og.

Har bestillt time til fastlegen for å ordne med sykemelding. Fikk bare 3 dager sist, men jeg håper at jeg klarer å få lengre denne gangen. Jobb stress og dårlig trivsel hjelper nok ikke på muligheten for å bli gravid.

Har du prøvd noen kjærringråd for å øke sjansene? Jeg har hevet meg på grapefruktjuice og E-vitamin denne gangen, må jo bare prøve det som fins : )

Skrevet

Hei:)

Eg e igang me mitt første forsøk med icsi. eg e 24 år og sambuaren e 28.vi høyrer til hausken. Er rimelig spent og nervøs for om dette ska går bra. skal på ultralyd i morgen. håper på uttak veke 43...har gått på spray fra 20 sept. og sprøyte 100 fra 8kotober. kva kan eg vente meg på ultralyd og kor lenge må eg vente på uttak maksimalt liksom? noken som kan gje meg litt informasjon kva eg har i vente...vi fikk gode odds til å lykkast. over 50% pr forsøk så håper inderlig det skal gå. prbleme her er dårlig kvalitet hos samuaren og lett poc hos meg...syns d e veldi kjekt å lese alt det dokke andre skrive på dette forumet..:)

Skrevet

Da har jeg vært på ul i dag, og har fått time til egguttak tirsdag :o)

Det var mange eggposer sa legen, så da gjenstår det bare å se om det er noe egg inni der også...

Tvi tvi til alle.

Skrevet

Jeg har også vært til ul og fått time til egguttak på tirsdag. Legen sa at de "sliter litt" med meg, ting blir ikke helt bra, men det var helst på det tredje forsøket som ble avbrutt. Da delte kjernen med arvematerialet seg,om jeg forsto han riktig, og det skal ikke skje.

Er det noen som har opplevd det?

Nå hadde jeg ingen cyster og han har tro på 7 av 8, så nå gleder jeg meg over det.

Dorry, fikk du mer informasjon om hva som venter deg da du var på ul, eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...