Gå til innhold

Trenger litt gode tips her jenter :) Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nettopp ferdig med IVF-forsøk nr 2. Er uforklarlig barnløs. De sier det ikke er noe galt med verken meg eller mannen.

Ved første forsøk ble 7 av 10 egg befruktet. Fikk satt inn 2 pga at ingen var mer enn 2-delte. Ingen på frys. Hadde hcg på 19 på rugedag 11 og begynte å blø to dager etter. Tok ny blodprøve og da var hcg på 43, men sank etter dette.

Dette forsøket ble 5 av 5 egg befruktet (ingenting galt med befruktningsevnen nei), fikk satt inn ett egg av topp kvalitet og to på frys. Men helt negativ blodprøve.

Er det noe jeg kan spørre legen om som kan øke sjansen for at egget fester seg på fryseforsøk? Har jo lest at noen av dere bl.a har brukt blodfortynnende i rugetiden. Er progestan bedre enn crinone som progesterontilskudd?

Er det NOE SOM HELST man kan gjøre for å øke sjansen for at et egg kan feste seg????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Turbo:-)))

Skjønner godt det er frustrerende for deg dette. Jeg har ei bok som har hjulpet meg masse. Står mye om ass. befr. Prøvde noen tips derfra. Vet ikke om det hjalp, men jammen ble jeg gravid på første innsettinga.

Jeg kjøpte Q10 som hjelper på blodstrømmen gjennom livmora. Tok også masse C-vitamin. Sto i boka at C-vitamin skulle hjelpe kroppen og holde på fosteret. 600 mg om dagen. Ganske mye. Nattlysolje skal også være bra. Hadde tenkt å prøve det i tillegg på neste forsøk hvis ikke det gikk på dette.

Men jeg har vært veldig heldig. Håper det går bra for deg neste gang. Veldig trist at det ikke ble nå.

Lykke til videre og ta godt vare på deg selv:-)))

Skrevet

Utrolig kjedelig at det ikke gikk din vei denne gangen Turbo. Du skal bare se at neste gang er det din tur!

Unnskyld at jeg blander meg her men fikk så lyst å spørre Pysekatten om hvor stor dose Q10 og nattlysolje anbefales? Og når skal man begynne å ta 10Q, C-vit og Nattlysoljen? (Jeg begynner med sprøyter i morgen og har innsetting i uke 42).

Skrevet

Hei Lucy:-)))

C-vitamin skal også hjelpe til å fylle opp eggstokkene. Jeg begynte ca ved spraystart, men er jo aldri for sent å prøve. C-vitamin tok jeg 600 mg om dagen fram til uttak. Da gikk jeg ned til vanlig dose. De andre tar du bare vanlig dose av. Les pakningsvedlegg. Jeg tar også multivitamin og tran så blir en del. Tran er uten tilsatt vitaminer. Er ikke bra og få for mye A eller D vitamin i kroppen. Kan skade fosteret. C-vitamin er bra hele tida. Det øker opptaket av jern i kroppen. Etter uke 12 skal jeg bare ta tran og spise sunt;-)))

Lykke til med uttak, innsetting, ruging og forhåpentligvis positiv test:-)))

Skrevet

Takk for tips Pysekatten :)

Tror du dette gjelder ved fryseforsøk også?

Evt noen flere som har tips?

Skrevet

Hei Turbotrollet. Trist at det ikke gikk veien for dere denne ganga heller. :-(

Jeg tok akupunktur før og etter innsetting denne ganga. Fikk også med meg en varmepinne fra akupunktøren jeg skulle bruke på et punkt på ryggen hver kveld i 10 minutter, noe jeg gjorde en uke ut i rugetida. Aner ikke om dette gjorde utslaget, men jeg ble iallfall gravid. Hadde to negative forsøk bak meg.

Skrevet

Å nei at det ikke gikk, nå er det din tur altså!

Jeg ahr tro på akupunktur, syklusen min har blitt helt normal etter at jeg begynte med det. Q10 skal også være bra. Jeg har selv to forsøk bak meg og nå har jeg lagt om kosten og tar vitamincoctail av en annen verden. Pass litt på ting som dong quai o.l. for en del av det kan forstyrre hormonbalansen. Har ellers tro på assisted hatching, men da må du jo til Danmark.

Skrevet

Eg tror progestan er bedre enn crinone uten å være sikker.

Tror det er høyere progestan innhold i den enn crinone.

Så det kan jo være verdt et forsøk.

Noe bør jo forrandres når det ikkje lykkes..

Skrevet

Hei igjen Turbo:-)))

Jeg tror dette kan hjelpe godt ved frys også. Viktig at forholdene i livmora blir lagt godt til rette. Siden det ser ut som dette kan være problemet skriver jeg inn et lite utdrag fra boka mi:

Endometriet må ha en tykkelse på 10 mm for å ta imot embryoet, så det kan bore seg inn. Disse tiltakene kan bidra til å bygge opp denne slimhinnen:

-Spis mat som inneholder mye vitamin B1 og B6. B6 trengs for produksjon av progesteron og dermed oppbygging av livmorslimhinnen. Du bør også få i deg mye jern og coenzym Q10, som er utmerket for blodomløpet generelt. Disse vitaminene og mineralene vil bidra til å understøtte og berike endometriet.

-Akupunktur på visse punkter i ryggen har vist seg å være til hjelp for livmorslimhinnen og styrke blodtilførselen til bekkenet.

-Drikk mye vann hver dag.

-Unngå anstrengende trening.

-Bruk en varmeflaske for å holde magen varm, men kutt den ut etter innsetting.

Står også mye om hvor viktig det er med sunt kosthold og at det er utrolig viktig å fokusere på målet. Som selvfølgelig blir en baby.

En god begynnelse er å unngå sjokolade, sukker og foredlet mat, salt snacks, kaffe, te, cola, kullsyreholdige drikker og alkohol. Alt dette motvirker de velgjørende virkningene av livsviktige næringsstoffer, og noen av disse er også vanndrivende.

Sink er også veldig viktig i tillegg til B1 og B6. B6 øker fruktbarheten.

Masse lykke til:-)))

Skrevet

heia turbo:) har vært innom her innimellom for å se hvordan det har gått m deg. Presnisolon kan muligens hjelpe deg. Noen har visst et høyt antall dreperceller i livmoren og da kan ps hjelpe på dette. Google prednisolon og dreperceller så finner du helse artikkelen.

Jeg fikk også tilbud om ps. For å få egget til å feste seg og beholde, men ble gravid før jeg kom igang m dette.

Lykke til videre....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...