Gå til innhold

Vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt har nå begynt å spise hele smaksporsjonen sin med grøt. Men vann driver vi ikke så mye med. Begynte dere å gi ordentlig med drikke til fra begynnelsen av?

Han er fem måneder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga vann til lillegutt allerede når han var 3 mnd pga varmen i sommer, dvs. prøvde å gi, han likte det ikke og ville ikke drikke av flasken. Etterhvert likte han det bedre og jeg ga på t-skje. Når vi begynte med grøt likte han vann og jeg ga på t-skje innimellom måltidet, blir jo ikke så veldig mye, men litt. Nå liker han det hvertfall og har begynt å skjønne tutekopp (straks 7 mnd).

Skrevet

Det er ikke nødvendig (selv om man kan gjøre det i små mengder) å gi vann til barn under 6 mnd. De får det de trenger via MM/MME. Når de begynner å spise variert mat etterhvert bør de tilbys vann iløpet av dagen.

Skrevet

Mia drikker vann til hvert måltid, og så har vi med en vannflaske når vi er ute og triller.. Tilbyr henne også vann når hun står opp etter lur..

Hun er 7 mnd, og har drukket vann siden i sommer... Hun ammes to tre ganger om dagen og en til to ganger om natta..

Når du kun gir morsmelk er det ikke nødvendig med vann som tørstedrikk.. med mindre det er varmt, som i sommer... Men mme-unger bør få vann.. Å fore dem med mme når de kanskje bare er tørst, er ikke gunstig!!

Jeg synes gutten din skal få vann til grøten jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...