Gå til innhold

Bilsete (Maxi cosi) uten base - hvordan funker det ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bil som er eldre enn 2002 - det var visst da alle biler fikk sånn isofix-base (eller hva det heter) som man kan knipse bilsetet på . Det betyr vel at jeg bare kan ha bilsete men ikke sånn base under, det da? Fester man bare med sikkerhetsselen? Hvordan funker dette med maxi cosi setet fra 0-13 kg? Har fått anbefalt det setet - lyst til å kjøpe det, men går det greit uten base?

Er det komplisert/vanskelig? Noen anbefalinger?

Hører snakk om 3-pubnkts og 5-punkts sikerhetssele - hjelp - jeg skjønner ingen ting! HVa er forskjellen og hvordan vet jeg hva jeg har?

Skrevet

Maxi cosi setet funker kjempegreit uten isofix basen også! Veldig enkelt å feste med bilselen! Få veiledning der du kjøper setet.

Maxi cosi cabriofix 0-13kg har 3-punkt sele. Det vil si selen du fester babyen med er festet me 3 punkter til setet. Over begge skuldrene og mellom beina. Enkelte andre seter har i tillegg punkter ved hoftene. Men maxi cosi har tross alt kommet best ut i test, så dette er ikke noe å bekymre seg for!! Setet kan på det sterkeste anbefales!!

Skrevet

Vi har kjøpt Maxi Cosi..

Dette fordi vi syntes det virket som et bra sete, og fordi de fleste i omgangskretsen vår har hatt det og vært veldig fornøyde..

Det går veldig greit uten base..

Vi har to biler, en litt stor og en liten, så vi kjøpte med base for å ha i den litt større bilen, fordi jeg har ikke lange nok armer til å få armene rundt setet og feste beltet på andre siden..

(Hadde blitt litt stress å sette inn setet, for så å gå rundt bilen og inn på andre siden for å feste det)

Så da er det veldig greit å bare klikke det på.

I min bil som er litt mindre, så er det ikke noe problem uten base..

Det har jo som nevnt over her kommet best ut i test mange ganger, så tror trygt du kan velge det med god samvittigher.

Vi er ihvertfall veldig fornøyde!!

Skrevet

Vi vurderer også dette setet nå, men jeg lurer på om selve basen er lett å ta inn og ut om man har behod for det setet til en vanlig person. Vet jo at det finnes baser med iso fix og baser som festes med sele, sånn at man likevel får den klikkfunksjonen. Men mener vi har iso fix i bilen vår. Så tilbake til spørsmålet. Er selve basen lett og rask å ta ut og inn? Vi blir å få behov for det å lurer jo da på om vi skal ha base i det hele og store.

Skrevet

Basen er veldig enkel å installere og ta ut igjen..

Jeg tok tida, og det tok 15 sekunder å sette den inn, og 20 å ta den ut:o)

Vi har bare 4 seter i bilen, så er også avhengig av å ta basen inn og ut for å få plass til folk, så er veldig fornøyd!

Skrevet

Det høres kjempebra ut, vil gjerne ha base denne gangen, men vil nok være behov en del ganger for å ta den også inn og ut. men tar det så kort tid er det jo null problem!

Skrevet

Det er to typer baser til Maxi Cosi. Easyfix-base som festes enten med isofix eller setebelter. Og Easy-base som kun kan festes med setebelte.

Jeg syns setet virker ustabilt når det kun festes med sele, så jeg ville uansett valgt en base.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...