Gå til innhold

Mas på natten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 6,5 mnd gir seg ikke! Han skal ha mat hver 2.-3.time døgnet rundt. Når skal ha lære å sove lenger av gangen på natten??? Grøt er sånn bittelitt greit, spiser noen få skjeer på kvelden, men langt fra mye! Så sovner han greit og våkner så etter ca 3-4 timer. (første økten kan være litt lang nemlig). Deretter våkner han alt fra 2 til 4 timer gjennom natten. I natt fikk han pupp ca 22.15 (legger seg halv syv), så våkna han igjen ca 01.45. Så våkna han igjen 03.30!! Da nekta jeg å gi han pupp, resulterte i at han lå og var illsint en time og skrek!!! Prøvde å roe han og trøste, men da ble det bare enda værre. Så etter en times tid roa han seg ned, ble rolig, lå og prata litt, og da ga jeg han pupp. Var desperat etter å få sovet! Tenkte som så at han ikke skulle på pupp som belønning for at han skrek, men at jeg ga han når han hadde roet seg igjen. Var det helt feil ?? Etter at han fikk pupp (spiste ikke mye) sov han til 08.00!! Var vel helt utslitt. :) Men hva skal jeg gjøre da??? Noen som har brukt mange netter på å avvenne natt-pupp? Har hørt at jo lengre de får nattmat, jo mer vant blir de til det og vil dermed våkne oftere og oftere for å få service. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg......han må (dessverre) dele rom med oss en stund til for vi driver og pusser opp så han skal få eget rom, men det tar nok et par måneder til.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med mye av det samme, årsaken er at hun får i seg forlite mat på dagen. Men det jeg har begynt med nå, som har skapt enormt mye gråt i begynnelsen, er å kun gi vann når hun våkner på natten. Dette fungerer nå etterhvert greit, hun får vann hver gang hun våkner fram til kl 3-4, da får hun pupp. Da er det ikke pupp igjen før hun våkner om morgenen (7-8 tiden). Hun sover faktisk lengre og lengre økter nå, så det ser ut til å hjelpe. Men dette har IKKE gått smertefritt, mye mas og kjas om natten. Men jeg har aldri latt henne ligge å gråte, tar henne opp for trøst eller vann eller begge deler. :-) Ser ut til at hun også begynner å spise litt bedre på dagen nå, men har ikke holdt på så lenge enda at jeg stoler på resultatene. Skal til HS på torsdag for å få litt mer råd ang. mat på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...