Gå til innhold

Min ks krangling har begynt

Anbefalte innlegg

I dag var jeg til første samtale hos jordmor. Det var jo en rar opplevelse.

Jeg fikk henvisning fra legen min, fordi jeg har ett stort ønske om å bli mamma. Er ikke gravid enda, men jeg sliter veldig psykisk og fysisk.Dette vet legen min selvsagt, og nå jordmoren. jeg tror ikke hun forsto hvor store plager dette er for meg.Jeg tør ikke å bli gravid før jeg vet at jeg får KS:

Hun jeg var hos mente jeg hadde en laaaang vei foran meg, og at mest sannsynlig ikke fikk ks ved det sykehuset. Hun sa selv at de var veldig strenge der, men at det var opp til gynokologene å avgjøre om jeg fikk ks.

jordmoren rådet meg til å kontakte Ahus, for der var ting litt enklere.

Men jeg behøvde ikke å ta det igjennom legen min, sa hun. Da kunne jeg ringe rett til Embla-gruppen på Ahus. Men hva er nr dit?

Er det noen her som har noen erfaringer derfra?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138803269-min-ks-krangling-har-begynt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har ingen erfaring med Ahus og Embla, men var til en lignende samtale på riksen før jeg ble gravid. Fikk da vite at de ikke tvinger noen å føde vanlig på riksen, men at jeg måtte søke med en gang jeg ble gravid og legge ved et brev hvor jeg forklarte hvorfor jeg vil føde på riksen.

Jeg skrev ferdgi brevet på forhånd og fylte inn datoen den dagen jeg testet positivt. Det trenger ikke være legen din som søker for deg, det kan du gjøre selv. Men du må gjøre det tidlig! Uke 7 er for sent.

Jeg har vært til flere samtaler med JM på riksen og vi har sammen blitt enige om at KS nok er det beste.

Du må inn til samtale med lege på riksen også for å få KS, men de nekter som sagt ingen. Likevel blir alt mye lettere hvis man viser at man har gjort et forsøk på å komme over angsten først, tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...