Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Blir skjelven og "lett" i hodet, for så å få veldige svimmelhetsanfall. Blir etterpå satt ut i 1 time eller 3. Kommer og går, som regel utfra hvor mye jeg driver med/hvor lenge jeg er på beina. Noen som vet noe om dette? Er til utredning hos lege, og p.t. sykemeldt, men ser ikke ut til at de finner noe. Hadde 38 i temp da, det var det eneste.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Er forresten bare 5 uker på vei. Det glemte jeg å skrive.
Gjest MiniMagenMin Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 har det samme som deg, noe som kalles ortostatisk blodtrykksfall. dette skjer ofte hos de som har lavt blodtrykk. jeg blir helt or og varm, pulsen stiger, og setter jeg meg ikke, så faller jeg ned, altså svimer av. dette skjer pga at blodet hoper seg opp i føttene når mang står lenge, og ikke bruker musklene nok for å hjelpe blodet opp igjen. men for min del, skjer det også når jeg går rolig, blir ikke nok hjelp til blodet da tydeligvis:) når blodet samler seg i føttene på denne måten, blir det lite til toppen, og man blir svimmel. ofte kan jeg forebygge at det skjer ved å ligge på gulvet med bena høyt. da klarer jeg som regel å stå lengre enn om eg ikke hadde gjort det:) er 12+4 idag jeg, men har hatt det slik i noen uker. skal til lege neste uke, og får vel vite mer om det da:) det anbefales støttestrømper som forebygging av dette foresten:) skal kjøpe meg det idag, på apoteket. håper dette var til hjelp, og at det er dette du har, og ikke noe annet. dette er nemlig ufarlig,og heller gunstig for både deg og barnet at du har lavt blodtrykk. regner med du har det;) si ifra hvordan det går, og lykke til:D
Line3 Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Takk for hyggelig svar. Hadde jeg enda hatt lavt blodtrykk, så hadde jeg jo skjønt mer. Har tatt masse prøver og alt er bra. Inkl. blodtrykk og blodprosent/jern. Skjønner ikke så mye, men har begynt å slå meg til ro med at det kanskje ikke er så farlig for babyen hvis jeg bare hører på signalene og tar vare på meg selv. Legen har sykemeldt meg på nytt, men har planer om å sende meg videre til gynokolog hvis det fortsetter. Så... tja... frem til noe annet fremkommer har jeg planer om å nyte dagene på sofaen med film, gode bøker og positive tanker. Sikkert koselig en stund.... før man flyr på veggen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå