Gå til innhold

Når kan vi begynne med brødskive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har har smak det 1 gang,men når kan vi begynne å innføre det som et måltid? Småen er 6mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsesøster sa til oss at det var vanlig å begynne når småtassene var 7-8 måneder gamle, men noen begynner jo før og noen etterpå. Du merker vel ganske raskt om babyen din takler å tygge og svelge bitene, eller om h*n bare brekker seg ;o)

Skrevet

Emilie har spist brødskive i flere mnd nå! :) Har ikke tenner enda, men spiser til og med skorpen! :)

Skrevet

Snuppa satt å gapte og strakk seg sånn etter frokosten min at jeg fant ut at jeg like greit kunne gi henne sin egen skive så jeg fikk ha min i fred. Så da satt hun der kjeeempefornøyd å smattet og tygde og puttet skivebiter i munnen og sa nam nam nam! Da var hun nesten 7 måneder. Skorpe går også ned på høykann, og hvordan det skjer uten tenner er fortsatt et lite mysterium :)

Syns å huske at jeg leste i den boken vi fikk på HS om spebarnsærnæring i kapittelet 6-9mnd om brødmat, så fra 6 mnd skal være greit.

Skrevet

Jeg har også lyst å begynne med brødskiver til småen, men er så redd for at han skal sette noe fast i halsen. Hvordan har dette vært hos dere?

Skrevet

her prøvde vi noen små biter når han var 6måneder, men det gikk ikke bra i det hele tatt. kommer til å vente i alle fall 1måned før vi prøver igjen. ikke noe å stresse med vel?

Skrevet

Vi har sånn smått begynt å gi brødskive, og han er 6,5 mnd. Tygger som bare det med de to tennene sine, hehe =D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...