Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 svigermor synes jeg skal slutte å amme gutten min på 16 måndere. det har jeg ikke tenkt til... noen andre her som har ammet så lenge? han får morgen, kveld og litt når han kommer hjem fra barnehage. har planer om å trappe ned gradvis.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Vi hadde planer om å amme til snuppa var 2 år, men sluttet brått da jeg mistet melka pga en sa. Så vi sluttet når hun var 14 mnd. Lillemann på 6 uker blir fullammet, og jeg håper på å kunne amme ham til han blir 2 år slik WHO anbefaler.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 min svigemor har sagt til meg 100 ganger at jeg må slutte å amme men jeg hørte ikke på henne. jeg har ammet han inntil han var 20 mn. var helt greit for meg.
bokormPåOvertid Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Jeg ammer fortsatt jenta mi på 15 mnd og har tenkt å fortsette med det fram til jeg skal begynne på noen medisiner før jul som ikke er forenlig med amming. Har ikke fått noen reaksjoner fra familie el. svigerfamilie. Min svigermor ammet selv sine sønner til de var nesten to år. Hva med å forklare henne hvorfor du gjør det?
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Det eneste jeg har å si er : Drit i hva svigermon mener om det. Det er FAKTISK langt utenfor hva hun har noe med.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Hahahahaha. Jeg hadde sagt at intelligens er 80% arvelig, og at da stiller jo tydeligvis mini litt svakere enn moren sin, men at du håper å kompensere på hennes dårlige gener (nedavet fra farmor) med å langtidsamme. Alle undersøkelser viser at det hjelper på de små grå. Eller du kan bare si at dette barnet ammes i henhold til hva som faller seg best for mor/barn, under hensyntagen til WHOs retningslinjer for amming. Jeg skjønner hun er irriterende.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Jeg ammet i litt over to år, både min mor og svigermor syns nok det var aaaaaaaaaalllllllllltffooooooooor lenge ja! Kommer til å gjøre det med minsten også hvis det passer sånn. Jeg ammet ganske mange ganger pr dag også, var ikke mange supene han tok, men så lenge både jeg og barnet mitt syns det er kos, så hvorfor ikke? Kunne ikke falt meg inn å la andre bestemme hvor lenge jeg ammer mine barn, dessuten har det skjedd mye forskning på morsmelk siden våre foreldre hadde småbarn. Syns seriøst at det holder å amme i 2 - 2,5 år jeg også, syns det ser litt ekkelt ut med store barn som ammer. Kos deg med ammingen du, og la svigermor mene hva hun vil
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 Overse svigermor. Kjempeflott at du fortsatt ammer. Jeg ammet min første i ca 17mnd og ammer fortsatt min yngste på 14 mnd. Amming er jo anbefalt i 2 år og din svigermor ble mor i en generasjon da amming var anbefalt i 6 mnd (leste det i en bok jeg har fra 70 tallet) Min svigermor stusser også over at jeg ammer fortsatt og tror hun syns det er merkelig, men hun er ikke typen som sier noe.. men hører det mellom linjene.. men jeg bare overser det jeg. Sist kuttet jeg ut et og ett måltid og det har jeg gjordt nå også.. ammer nå morgen og kveld, men begynner å lure på å kutte ut den ene snart.. sist holdt jeg lengst på kveldspuppen og når jeg kuttet den ut så gikk jeg over til boklesing.. gikk smertefritt.
Yrha Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Hvorfor i svarten mener disse svigermødrene at dere skal slutte å amme? Plager det dem? Har opplevd kommentarer på at jeg også ammer gutten min enda (15 mnd), men fatter ikke hvorfor folk bryr seg. DEt er da utelukkende bra å få mm så lenge de kan! Ikke bry dere! Amm i vei!
ifie Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 Vel da kan hun bare fortsette å synse, da, mener jeg! Drit i svigermor og am til dere ikke gidder mer! Min 16 mnd gamle gutt får bare pupp om kvelden nå. Ca én mnd siden vi slutta med den om morran.
*Rutletutt* Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 Jeg ammer småtuppa på 14 mnd enda, og håper å holde på til hun er 2 år...hvis noen skulle mene det er feil, får de bare mene det, men holde det for seg selv...;o) Jeg ammer om morgenen, opp til to ganger etter jobb/bhg (jeg har to timer ammefri) og før hun legger seg. Har en mistanke om at hun kan ha en melkeintoleranse + at hun er ganske liten, så da er mm ekstra bra. Er stolt over at jeg ammer enda, jeg og veldig glad for at jeg har muligheten:o)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #12 Skrevet 2. oktober 2008 Skriv ut anbefalingene fra WHO og gi henne, da får vel pipa en annen låt. De fleste besteforeldre vil jo ønske kun det beste for barnebarnet sitt...
msola Skrevet 2. oktober 2008 #13 Skrevet 2. oktober 2008 Kjenner meg igjen her, ja. Svigemor la seg sånn borti ammingen... Tror det skyldes at de fleste ikke ammet så lenge på 70 tallet når de hadde søte små. Ikke ammet hun selv heller. Irriterende at de ikke heller kan være støttende. Drit i svigemor, og fortsett med ammingen. ( holdt på selv til barnet var 14 mnd, da var han ikke lengre så interessert i pupp, men voldsomt interessert i all annen mat og drikke. Greit nok.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #14 Skrevet 2. oktober 2008 her i gården var det svigerfar (av alle!) som la seg opp i ammingen! han er sååå bedre viter at jeg noen ganger har lyst å slå han hardt i hodet! dust!! ikke hør på andre du, jeg ammer enda en til to ganger pr natt og lillegutt er snart 20 mnd
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #15 Skrevet 2. oktober 2008 He-he, svigermor holdt klokelig kjeft da jeg ammet nr 2 til hun var 22 mnd. Med førstemann, klaget hun nemlig til mannen om at jeg ga babyen (nyfødt på den tiden ) altfor ofte mat. Hun hadde aldri sett barn som fikk mat nesten hver time og oftere enn det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå