Gå til innhold

Dere med barn som er morgenfugler -

Anbefalte innlegg

Skrevet

står dere opp med en gang ungen begynner å våkne om morgenen? Ungen min våkner mellom 5 og 7 om morgenen, men jeg klarer ikke å stå opp da så jeg tar h*n over i vår seng hvor han ligger og halvsover til klokka 9 når vi står opp. Føler meg som en dårlig mamma pga dette, bør jeg tvinge meg selv til å stå opp når h*n våkner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor gammel er h*n? tulla vår er også våken sånn rett etter kl 5.. men nå er det heldigvis mørkt ute da, så hun får pupp liggende og sovner som regel igjen, men ikke lenger enn til halv 8.. da bråker hun sånn at det er umulig å ligge der å sove. så da tvinger jeg meg selv opp... men dårlig mamma, ne-hei:) det er du ikke

Skrevet

Småen våkner vanligvis kl 0630 og da legger jeg han i senga vår så ligger vi der i 30min-1time før vi står opp..hehehe..han leker mens jeg småsover v siden av

Skrevet

dårlig mor er du ihvertfall ikke ;-). Men jeg har lest at babyen fort kan begynne å våkne tidligere og tidligere hvis "belønningen" er å få komme opp i foreldrenes seng ... Det "anbefales" vel at man markerer at NÅ ER DET MORGEN, med bleie og klesskift - så mat, slik at babyen lærer at:om natten spiser man ikke, og man blir ikke belønnet med mat eller å få komme opp i mammas seng når han/hun våkner ... Men JA slitsomt å stå opp så tidlig ...

(Er forresten selvsagt for større babyer som ikke får nattmat lenger noe av det jeg skriver her :-)).

Skrevet

Hvor gammel er ungen din?

Våre er 9 mnd og 2,5 år og vi står opp, men helst ikke før halv sju. Prøver alltid å legge de til i sine egne senger igjen, men går ikke det, så står vi opp.

Eller...det hender vi lar dem leke litt på rommet litt, mens vi halvdormer i naborommet med døra åpen...hehe.. er SÅ trøtt når klokka viser før sju. Tror det er noe psykisk med det...

Ellers så kan jeg slutte meg til det kitty08 skriver. Det hjalp for oss da storebror trodde det var morgen 05.00 en periode. Da var det slutt på morgenamming i senga vår.

Skrevet

Det er da helt greit, barna sier jo fra når de vil opp. Nyt det mens det varer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...