*Villekulla* Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Når ville du sendt barnet ditt i barnehagen? Jeg skulle ønske vi hadde råd til at jeg kunne vært hjemme til småtten var 3 år
Gjest Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Da hadde jeg valgt 50 % plass fra ca ett år og 100% plass fra ca tre år.
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Ettersom min 1åring er veldig "rastløs" og kjeder seg hjemme om dagen, er jeg glad han begynte i bhg denne uken. Men hadde han kost seg mer hjemme, hadde vært deilig å ventet til han ihvertfall var 1,5år. Men det er vel mest for min egen skyld, hehe...
Gjest Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Og ps ... du er ikke anonym ;-) Dersom noen klikker på profilen din så ser de det egentlige nicket ditt. (Ikke at det er et spørsmål å skjemmes over...)
lillespirenmin Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 ville ventet til 2-3 år avhengi av hvordan han er fremover..kansje 50% fra 2 år ca..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Jeg ville aldri hatt jenta mi på 20mnd hjemme til hun var 3 år, det er hun alt for rastløs til. Kan ikke sitte i ro i 2 sekunder,hun hadde kjedet seg ihjel. Hun begynte med 50 % plass når hun var 11 mnd,og full plass for 1 mnd siden,hun trives utrolig godt i bhg. Når hun var hjemme hele dagen var hun vrang og umulig,men når hun kommer hjem fra bhg er hun blid som en sol resten av dagen. Har en baby på 3,5 mnd,og han begynner i bhg når han er ca 14 mnd. Skal begynne å jobbe igjen,hadde kommet til å kjeda vettet av meg hvis jeg skulle vært hjemme i 3 år hver dag. Hvi jeg kunne valgt selv,uavhengig av økonomi ville jeg sendt barna i barnnehagen når de var 1,5-2 år. De har bare godt av å være sammen med andre barn.
Mammapudding Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 Hvis jeg hadde hatt venninner med barn på samme alder som også var hjemme, så ville jeg ha hatt henne hjemme til hun var 2 år kanskje(hvis økonomi også gjodre det mulig). Men ikke uten at hun kunne være sammen med andre barn. Dagmamman hennes har ferie nå og de dagene jeg ikke har forelesning er hun hjemme sammen med meg(ellers hos farmor) og hun er sur HELE tiden, vi koser oss slett ikke:( Tror hun kjeder seg sammen med bare meg, og det er så trist og vi blir begge slitne og sure:( Er hun sammen med hvem som helst andre (uten meg) så er hun blid og fornøyd.
camillah 2 små Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Jeg kunne gjerne tenkt meg 50-70% fra 1 år, og fulltids fra 2-3 år. Jeg ser at gullet stortrives i barnehagen og krever mer aktivisering enn det vi klarer å få til hjemme. Samtidig hadde vært kjekt om dagene hadde vært kortere, så vi fikk mer tid sammen. Det er jo fryktelig lenge fra åtte til fire!
Sani86 Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 Datteren min på 14mnd, er hjemme med besteforeldrene. Kunne ikke tenkt meg å sende henne til barnehagen før ca 3år. Hun går på åpenbarnehage 2ganger per uke. Synes ikke at de små for nok oppmerksomhet fra ansatte, samt liker ikke måten hele barnehagen er satt opp på. Men hadde jeg ikke hatt noen som kunne passe, ville det vært veldig vanskelig å finne ut av det. Siden jeg begynt å jobbe når hun var nesten 1år.
MathildeC Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 80% er perfekt synes jeg. Da kan hun ha litt kortere dager. Hun begynte da hun var 13.5 mnd, da var hun veldig klar tror jeg!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #12 Skrevet 30. september 2008 1,5 år, men det finnes mange flere grunner enn økonomi til at barnet mitt startet før dette.. Drømmen er å ha en deltidsjobb slik at ikke de trenger å være der hver eneste dag.
Gjest Skrevet 30. september 2008 #13 Skrevet 30. september 2008 Fra rundt 1 år og til redusert tid 4 dager i uken hadde vært ideelt. Kommer jo an på barnet også. Jeg er litt heldig her jeg da siden jeg valgte å få barn som student har eldstemann som var (og er) litt sårbar av seg være hjemme til han var 15 mnd og da gikk han bare noen timer 2 dager i uken til han var 2 år, og så 3 dager i uken til han var 4 år. Mellomste var mer robust, så han begynte før, men bare 3 dager og til redusert tid til han var 2 år. En grei løsning for både meg og barna når jeg var student. Nå jobber jeg full tid, men som lærer har jeg ikke de lengste arbeidsdagene, så kan levere over kl 8 og hente litt over 15 de fleste dager. Mini er heldigvis veldig utadvent og sosial og elsker barnehagen, så da slipper jeg dårlig samvittighet også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå