Søndagsbarnet Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Har sett litt på denne vognen og liker mange av den egenskaper, bl.a. bremser på hjulene, vendbar sportsdvogn med god kalesje, lett å trille samt låsbart fremhjul. Allikevel er jeg ikke helt overbevist... Noen som har den og som kan gi meg noen tips og råd? Er litt skeptisk til hjulene. Kommer til å kjøre endel på røft underlag og lurer på om dempingen er bra nok og at komforten blir bra for barnet med slike store, harde hjul..??? Har termin i mars, så jeg har ikke noe vinterbaby og tenker at selv om liggedelen er litt liten har det ikke noe å si for meg... eller? Tar imot tips og råd meg stoooooooor takk!!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Jeg har brukt vogna på skogsveier og grus, har gått helt fint, tar det selvfølgelig litt roligere der det er mest humper, slik at ikke ungen spretter rundt i vogna, men ingen klaging fra ungen, og greit å trille for meg. Har også kommet med godt frem hele vinteren, med unntak av en gang, men da var det 40cm m snø, og ville nok sliti med de fleste vogner da:-) Hvis du kjøper kombi med softbag, kan du jo bruke softbagen som fotpose til høsten igjen, genialt. Og dersom bagen skulle bli for liten går det helt fint å legge vognposen rett i sportsdelen, med stormtrekk over, jeg gjorde det ofte i vinter, hadde da lammeskinn under posen og brukte selene, slik at det var mykt og å ligge på, og tryggere! Et tips jeg vil gi deg dersom du velger denne vognen er å kjøpe et nytt regntrekk, det som følger med er ikke noe særlig, kjøp et på lilleprinsen f.eks, med skjerm, supert regntrekk! Dersom du skal gå mye til butikken å handle vil jeg si at handlekurven under er vanskelig å komme til, når man snur sportsdelen fra seg, er ikke dette noe problem lenger, men så lenge barnet ligger mot deg er det trangt! (men det går greit å legge småting inn fra siden) Lykke til med vognvalget, vi legge til at dersom jeg skulle valgt vogn på ny nå, etter ett års erfaring med tre vogner(vogndilla!!), hadde jeg uten tvil valgt teutonia s3 igjen:-)
siddismamma Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Spirit S3 kan forresten leveres med to forskjellige type hjul, nr 50 (standard) og nr 60. Begge er luftkanalhjul, men nr 60 er smalere, har mindre spor og skal ha bedre demping. Jeg ble anbefalt å velge nr 60, koster ingenting ekstra heller.
Søndagsbarnet Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2008 Tusen takk for veldig fint og utfyllende svar!! Jeg har bestemt meg for å gå for denne nå. Virker som en solid og god vogn. Jeg var for såvidt klar over at kurven er litt vanskelig å komme til i, men tenker at det skal jeg klare å leve med... ) Regntrekket som følger med har jeg sett ja, og det så ikke spesielt bra ut nei, så der må jeg fikse et annet. Ønsker hardbag, men da har jeg jo et alternativ hvis det skulle bli noen problemer ) -Takk for tipsene om hjulene også! Skal ta en ekstra sjekk på de! Teutonia har fått seg en ny kunde! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå