Eliza N Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Lillegutt på ett har begynt å våkne veldig ofte på natta de siste ukene. Han kan våkne nesten hver time fra tolv og utover. Som regel sovner han igjen når vi gir smokken, men andre ganger holder han koken en stund. Trenger så sårt noen gode råd. Ser jo noen anbefaler "gråtemetoden", men redd han skal bli utrygg av det. Noen med erfaringer?
Mammapudding Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Leah er fryktelig urolig på natta når hun får en ny tann, det kan gjerne vare 1 uke eller mer pr tann..Kan det være tenner som gjør det? Har hørt at jekslene kan være ille å få. Har ingen råd egentlig, for om det er pga tenner så må¨man jo bare holde ut..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Virker det som han har vondt? Kanskje vært å prøve med en paracet? Jeg har forøvrig hatt god effekt av gråtemetoden, sov bedre og virket ikke det minste utrygg. Kjørte en light versjon da... Men da hadde det vært problemer med nattesøvnen stortsett siden han ble født. Skyldtes altså dårlige sovevaner. I deres tilfelle, der dette plutselig har oppstått, ville jeg sørget for å være 100% sikker på at det ikke er noe som plager han før du går for gråtemetoden.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Jeg har to barn. Ett som bruker smokk og ett som ikke gjør det.. Førstemann fikk smokk fordi vi vel som alle andre trodde det var lurt og ga bedre søvn.. men nei.. smokken har lagd MYE søvnproblemer her.. ungen våkner jo når den detter ut av munnen og man må hjelpe og finne smokken før han kan sove igjen.. Nå er vår eldste 3 år og bruker fortsatt smokk.. men dette var et tema om natta til han var godt over 2 år.. Nå går det nok mot slutt på smokkbruken.. Minstemann på 14 mnd fikk smokk i starten, men var ikke så interessert.. så da jeg måtte lære meg å roe han på andre måter fant jeg ut at den smokken aboslutt ikke var noe hjelpemiddel... og i dag.. når han våkner om natta så hører vi noen klynk, men han har lært å finne søvnen på egenhånd uten smokken.. Så min anbefaling.. start smokkeavvenning.. Selv om det ikke er så lett å ta fra dem noe de har blitt "avhengig" av.. og skrikemetoden.. vi prøvde det og anbefaler det ikke.. det hjelper ikke.. eller ungen kapitulerer til slutt, men eraringsmessig så blir ungene bare mer hysterisk av det. Vi prøvde også det med vår første, men nr 2 som vi har valgt mere "snillere" metoder har vi også fått en tryggere unge.. men vi "diller" ikke med han fordi om han våkner om natta.. legger han ned og går ut.. og somregel stopper han da, hvis ikke gjør vi det samme til han stopper å skrike.
Eliza N Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2008 Tusen takk for gode råd!!! Tipset om smokkeavvenning er muligens noe for oss. Som du forteller gråter han hver gang smokken faller ut. Virker ellers ikke som han er plaget av noe for han virker fornøyd når han ser oss. Vi får prøve oss litt frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå