Gå til innhold

Jeg skal ikke farge håret! Hva med dere?

Anbefalte innlegg

Har lest så mye forskjellig og fram og tilbake om farging av håret under graviditeten, så har vært veldig forvirret. Men etter å ha lest dette har jeg bestemt meg for å la være å farge håret for å være på den sikre siden:

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article259638.ece

Skal til frisøren i dag, og vil ikke risikere noe. Ville fått utrolig dårlig samvittighet om det skulle skjedd noe i ettertid. Selv om det sikkert ikke hadde hatt noe med fargingen å gjøre, så ville jeg tenkt på det.

Tar heller å spanderer på meg en skikkelig fin hårklipp, så kan jeg farge om noen få mnd.

Hva sier dere? Farger dere håret nå??

Fortsetter under...

Jeg har, som deg, valgt å IKKE farge håret hos vanlig frisør. Jeg går nå i svangerskapet til en salong som farger med organisk farge. INGEN farlige stoffer og fargen blir HELT LIK. Prisen er heller ikke ille. Superfornøyd!

Hvis dere bor i Oslo anbefales salongen på det sterkeste:

Lime Organics på Bislet :)

Jeg har farget håret opptil flere ganger, og det gjorde jeg i forrige svangerskap også. Ingen fare... :-) Tror ikke at vi skal henge oss opp i alle detaljer og småting fordi om vi er gravide. Tenk på alle andre ting som vi bruker også da... Ansiktskremer, fuktighetskremer, parfyme, sminke, såper og så videre.

Det var ikke meningen å gjøre noen irriterte, men jeg synes at det mange ganger blir litt for mye hysteri ;-)

Jeg farger heller ikke håret. Jeg velger å avstå, for jeg ville følt hårfargen kom med en slags bismak, når jeg vet at det finnes frisører der ute som fraråder gravide å farge håret.

Å være sikker på at jeg ikke gjør noe skadelig mot babyen er viktigere for meg enn å ha nyfarget hår. :-)

jeg farger også håret. kan ikke gå i 9 mnd med ettervekst heller da;) hehe. har pratet med frisøren min og hun sier det er trygt å farge håret under svangerskapet. synes det blir litt vel mye hysteri rundt hva man kan gjøre og ikke gjøre under svangerskapet. så lenge man gjør ting med måte så tar man nok ikke skade av det:)

Jeg har farget håret, men har gjort det hjemme da. Jeg misliker generelt å farge håret, så vet ikke om jeg kommer til å fortsette å gjøre det generelt sett....... Har kun gjort det 2 ganger og synes det er et pes......

Blir ikke noe mer farging før fødsel ihvertfall....

Annonse

Hei:) Det er ingen generell fare ved å farge håret, jeg er frisør og jobber med dette til daglig er nå gravid med nr 2 og hadde det vært farlig er det svært mange av oss som ikke skulle ha vert her i dag.. Men alt med måte.. man trenger ikke overdrive noe.. pass på at frisøren bruker punkt avsug for å minske gassene som blir dannet når fargen blir påført og virker.

lykke til videre:)

dere skriver om å farge håret, men har bleking samme"vistnok skadelige" effekten? har lyst til å lysne mitt mørkebrune hår litt for velvære sin skyld da jeg får for meg at det kan hjelpe om en stort sett er deppa for det meste, akkurat som shopping som også kan hjelpe... hmm.. mener du der ute om bleking???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...