camosilla Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 som spiser mye om natta? Min får 4 måltider om dagen med fast føde, og allikevell spiser han mye om natta syns jeg. Får han kanskje for lite pupp på dagtid, så det er at han er tørst kanskje?
mathildes mamma Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Samme problem her. Tulla er 8 mnd. Hun spiser 2 grøtmåltider om dagen (morgen og kveld) + litt fruktpure til lunsj +et halvt middagsglass. I tillegg får hun pupp morgen, lunsj, ettermiddag og kveld. Likevel skal hun ha pupp (cirkatider) kl 20, 22, 02, 05 og så igjen ca kl 07. Det er forsåvidt bare to ganger her som er natt for meg ( kl 02 og 05), men det er slitsomt å måtte være så tilgjengelig. Tror ikke det er tørste egentlig, for jeg gir ganske ofte vann. Gir vann til alle måltider + en dæsj innimellom :-) Håper noen har noen tips, jeg lurer også..
ja08 Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Min gutt på snart 8 mndr.pupper masse om natta. Pupper også på dagtid, men småspist på anna mat. Er iallefall kresen og tar f.eks ikke i på de barnematglassene. Han spiser helst av det vi spiser. Mye pupp og lite mat til måltidene (noen skjeer). Skulle ønske han var mer glad i mat, for nå er han snart 12 kg og det går mye energi til så stor melkeproduksjon for å gjøre en så stor gutt blid og fornøyd..)
gulda Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Her var det slutt på nattmåltider rundt 6 måneder, da han begynte å få fast føde. Lillegutt spiste mye på dagen, og veeeeeldig mye på natta. Han la på seg fint. gulpet en del, så tenkte kanksje han spiste på natta for å ta ogjen det tapte, og tenkte ellers ut alle mulige grunner for at han spiste så mye. Til slutt måtte jeg innse at såååå sulten kunne han umulig være. Nyttet ikke å gi ham sutten i senga, men testet litt med å la ham få et par slurker med melk før jeg gav ham sutten mens han lå i armene mine til brystet. Han sovnet like fint da som om jeg hadde fortsatt å amme. Skjønte at når han våknet, så trengte han litt kos for å sovne igjen! Da byttet mannen min og jeg plass, og tenkte vi skulle gjøre det på den "harde måten". Ikke mer nattmat.. Jeg gruet meg masse til skriking, alt i meg vil jo bare ta opp babyen og trøste ham da. Men når mannen min gav sutten når babyen lå i egen seng, så godtok han det uten skriking! Nå er han 8 måneder, og spiser bare på morgenen rundt kl.6. Dette ble en lang historie, og kanskje den ikke gir dere noe. Men tenkte at det kunne jo være at noen kunne kjenne seg igjen også. Kanksje dere rett og slett må være litt strenga, og hvis dere ikke er alene, så kanksje faren skal ta over noen netter, ettersom dere forbindes med mat. Jeg vet vi var heldige som slapp skriking, for hørt av nesten alle vi kjenner med barn at de har måtte ta tre netter med skriking. Dere må jo kjenne dere litt komfortable med dette. Men kanksje dere også er heldige..? ;o) Lykke til iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå