Gå til innhold

Nedtelling

Maren og snella

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Jeg har fått henvisning til tidlig UL denne gangen, klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg gruer meg eller gleder meg. Skummelt er det iallefall!

Har time torsdag om 2 uker, jeg må altså vente i hele 15 1/2 dager før jeg får vite om det er liv laga der inne denne gangen....

Jeg vil jo så gjerne!!!

Fortsetter under...

Hei...var også på tidlig UL denne gangen etter en MA i uke 10 forrige gang. Var der da jeg var 9+5 og der var det liv gitt :) var supernervøs før vi kom inn, men det var så godt å se babyen bevege seg inni der :)

Hvor langt er du på vei når du skal på UL?

Det er jo store sjanser for at det skal gå bra denne gangen :)

Hei!

Så utrolig hyggelig at det går bra for deg!!! Hvor langt er du på vei nå? Det gleder meg like mye hver gang det går bra!!!

Når timen kommer så er jeg vel 9+2, men blir helt sikkert justert frem eller mest sannsynlig; tilbake :)

har store håp om at denne spiren skal være frisk og bli til en stor og sterk baby! bare synd disse skumle tankene sitter så hardt barka i meg..

Hei!

Er 10+2 i dag .. så det nærmer seg 2 trimester... slapper litt mer av etter Ul.. Men har fortsatt stunder hvor jeg blir fryktelig bekymra.. Å miste 1 gang gikk forsåvidt greit... men å miste 2 tror jeg er fryktelig tungt... Jeg fikk ingen ny termindato på tidlig ul, fikk bare beskjed om at det var riktig str ut fra å være mellom 9-10 uker på vei... men vet selv at jeg ikke hadde el på dag 14, så er jo mulig at der er noen dager tilbake .. men det gjør ingenting så lenge hjertet slår og alt ser bra ut :)

Hvordan merket du din Ma forrige gang?

Skal se den blir en stor og sterk baby denne gangen:) Har du noen symptomer på graviditet?

Gleder meg til å komme nærmere 2 trimester :) skal bli deilig å kunne slappe av litt mer. En dag fra eller til har ikke så mye å si til syvende og sist, babyen kommer når den er klar :-)

Masse symptomer på graviditet :-) Ømme pupper, nesten aldri våken senere enn kl 22 og kvalm fra tid til annen, dessuten er jeg så hormonell at det er ett mirakel jeg fortsatt har samboer :P Men nå skal det sies at jeg ikke mistet symptomene forrige gang, så de beroliger ikke så veldig...

MA ble oppdaget rundt 12-13 uke da jeg rapporterte til legen min at jeg hadde en liten blødning og han sendte meg direkte til UL. Der fant de ett deformert lite foster uten hjertelyd som hadde dødd mage uker i forveien.

Hvordan ble din oppdaget??

Ja det gjør den :) Akkurat det klarer man ikke å påvirke :)

Jeg hadde ikke så mye symptomer forrige gang... var trøtt de 2-3 første ukene... og hadde litt ømmepupper.. men merket ikke så mye til det. Jeg hadde en liten blodflekk helt lyserosa da jeg var 7 uker...var på UL noen dager senere og alt var helt fint. Fikk mye brunlig utflod en uke senere... var på ny ul og alt var helt fint fikk jeg beskjed om... begynte å blø friskt blod noen dager senere... enda en UL og alt var fint... fikk beskjed om at jeg bare måtte ta det med ro for 1 av 5 blør jo under svangerskapet... mn jeg klarte liksom ikke å slappe av... fortsatte og småblø gjennom helgen og ringte til fastlegen min på tirsdag da jeg var overbevist om at fosteret var dødt... fikk ny UL og det var det... En lang prosess med mange opp og nedturer...

Når hadde du den lille blødningen? hadde du sett hjerteaktivitet før?

Syns det er fryktelig at det bare kan dø uten at vi merker noen ting...

Annonse

Uffa, høres ikke hyggelig ut å leve i uvisshet så lenge...

Jeg hadde såvidt bikket over i 2 trimester da den kom, så for meg så var alt greit til det ikke var det (om det var logisk i det hele tatt). Hadde ikke tidlig UL, jeg var jo førstegangs og ante fred og ingen fare, var ingen grunn til å ane fare heller.

Det er nettop det som er så skummelt med MA. Men på en annen side så er det godt at kroppen gjør det den kan for å holde på spirene våre, de er jo passelig fragile i første tri.

Gleder (les: er fryktelig nervøs) for å titte. Funderer litt på å ringe klinikken og trygle dem om en tidligere time. Det skal jo være hjerteaktivitet nå. Føler meg litt som en 4åring som venter på julaften, ventetiden er laaaaaaaaaaaang.

Off.... man føle seg liksom trygg når man har komt over i 2 trimester. Eg skal på en eller annen måte få bekrefta at det er liv der inne når eg er 12 veker!.... Skal innom helsestasjonen i dag og høyre om eg får time der!

Ja ventetida er fryktelig lang... eg har heldigvis en mykje bedre følelse denna gangen, og svangerskapet føles litt annerledes ut. Så satse på at det er et godt tegn. Du får ringe og høyre...sei at du er innmari bekymra etter du mista forrige gang... er lov å prøve seg :)

2 uker igjen! "julaften" nærmer seg med stormskritt! I dag gleder jeg meg :) Det må jo nesten gå bra denne gangen, funnet ut at jeg må tenke positive tanker/begrave meg i arbeide, så går tiden så mye fortere...

Har du det bra i dag? Har dere forresten ifonformert vordende besteforeldre enda`?

Heihei!

Vi har akkurat overtatt ny leilighet... og det er litt travelt når man er gravid og i dårlig form... Kaster fortsatt opp.. trodde liksom det hadde gitt seg litt, men der tok jeg fryktelig feil...

2 uker går fort... jeg er 11 uker på søndag... syns liksom ikke det er lenge siden jeg var 6 hehe...

Er ikke mange som mister 2 ganger på rad så det går nok helt sikkert bra denne gangen... Blir morro på UL og få se hjertet slå :)

Vi har informert besteforeldrene ja.. mamma og pappa visste om forrige gang jeg var gravid også så de var begynt å bli litt utolmodige nå :) Svigermor ble super happy.. hun vet ikke at jeg har vært gravid en gang før...

har du? formen din er nå da`?

Så gøy med ny leilighet! Men det er jo selvfølgelig ikke så morro når man er dårlig. Regner med at du har en snill gubbe som er flink til å ta i litt ekstra nå... Har hørt noen rykter om at kvalmen går over etterhvert ;-)

Formen min er helt grei, har sluppet ganske greit unna kvalmen, den slår meg fra tid til annen, det er somregel en eller annen lukt, men den endrer seg litt fra dag til dag, forleden kom en kvalmebølge fra lukten av betong. hehe, heldigvis så blir den borte like fort som den dukker opp. Men jeg er trøtt som en strømpe, HELT zombie for tiden. Og selvfølgelig så hormonell at det egentlig er ett under samboeren fortsatt er glad i meg ;-)

Vi har ikke fortalt enda, de fikk vite det tidlig forrige gang og ble igrunnen ganske knust da det ikke gikk så bra. De gleder seg så veldig :-) Svigermor vet det nok alikevel da hun lurte på om jeg ville ha ett glass vin til middag forleden og ´neitakk´ løgnen jeg lirte av meg ikke var spesielt holdbar. Noen ganger er det kjipt å være en særdeles dårlig løgner.... De skal nok få vite det få timer etter gjennomført UL ;-)

Ha en koselig kveld!

Ja... det blir han som må gjøre det meste, mens jeg går rundt å kommanderer :)

Ja det har jeg også... og forrige søndag var jeg så å si helt fin og hadde ganske bra matlyst søndag og mandag... men plutselig snudde det og vekten går enda mer ned... :( Men er 11 uker på søndag så skal jo ikke vre så lenge igjen...

Hehe... hormonell ja... helt utrolig hvor lite rasjonell man kan være :) Vi var på besøk hos søskenbarnet til sambo forrige lørdag... ganske stort og slitsomt for meg som ikke har vært utenfor dørene på flere uker. Vi reiste ut dit i 6-7 tiden og halv 11 var jeg helt zombie... og hadde veldig lyst hjem... Men da ville søskenbarnet drikke kaffe og conjac... og når sambo sa ja til det kjente jeg tårene presse og jeg ville helst bare sette meg ned å gråte hehe... Så blir jeg sint for ting jeg til vanlig ikke engasjerer meg i ... men det går vel over det og...

Hehe er ikke så lett å lyve... Jeg var veldig glad de visste det forrige gang, var godt å ha litt støtte etter jeg mistet... Men mamma og min søster ble veldig lei seg, og mamma har nok tatt litt forhåndsregler denne gangen og tenker fortsatt at det kan gå galt enda... Slik at hun ikke skal bli så skuffet... Hun bare gleder seg til de 12 første ukene er over...

du er 9+ et eller annet når du skal ha UL? da ser man jo mye... :) + at det er jo veldig store sjanser for at det skal gå bra då...

Halloen!

har dere kommet dere på plass? Godt med gubbe som lar seg kommandere litt ;-)

Nå tror jeg ikke lenger det er noen som kommer til å bli overasket når vi annonserer denne graviditeten... Var hos opphavet mitt på lørdag og de kjøpte iallefall ikke den lille løgnen min *sukk*. Modern spurte ikke, men hun nistirret på magen min hele kvelden... Det er iallefall noen som gleder seg til å bli mormor :-)

Nå har kvalmen kommet og tatt meg helt. Dårlig lort! Eller dvs, hvis jeg ikke får i meg mat innen en halvtime etter jeg våkner, så er løpet kjørt for den dagen. Skal kjøpe meg knekkebrød og tubeost til å ha på nattbordet jeg.

Gratulerer med bikking over i uke 11! En uke til nå, så er du free and clear!!! Må føles deilig... Jeg er vel 8+2 på UL dagen :-) får jo sett litt da også. Det hele nærmer seg med stormskritt...

Annonse

Heihei!

Nei på plass er vi ikke, men vi skal flytte inn til helgen. Fikk endelig solgt min leilighet i dag, og den skal være overtakelse på om 14 dager så her må vi nok bare hive oss rundt.. :) Er 11+1 i dag ja... utroolig godt. Har bestilt ul på fredag, men klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal reise eller avbestille. Føler egentlig at det er litt bortkastet, samtidig hadde det vært veldig greit å fått sett at alt faktisk er bra...

Du får nok sett en del på UL ja... :) Det er herlig å være på UL og få se hjertet slå og at alt er bra :)

Du får ta kvalmen som et veldig godt tegn.. de sier jo det at de som er kvalme sjelden mister :) Har tenkt mye på det når jeg har hengt over doskåla.. det er litt motiverende :)

Hehe.. hun gleder seg vel :) De venter vel på at du skal bli gravid igjen også.. når de vet at du har vært gravid før :)

Grattis med solgt leilighet! Det er lettere sagt enn gjort i dagens marked. Vår har ligget ute for salg siden før sommeren men vi har ikke fått napp enda :-/ Kommer til å bli spennende å ha barn i en 20m2 stor skoeske... Men men, vil man, så kan man.

Dra på UL! Veldig deilig å se at ting er helt ok :-) Da er du jo nesten 12 uker, så det vil jo være sikkert som banken...

Fyttikatta denne kvalmen driver meg litt ad skogen. Eneste jeg er komfortabel med for tiden er å sove, ikke bra!

Heldigvis har jeg en meget forståelsesfull sjef. Han sier jeg ikke trenger å sykemelde meg, men heller ta det litt piano, komme og gå litt som jeg orker. Er ikke alle som har det slik!

Heihei!

Var plutselig uten nett her når vi flytta... fekk endelig internett igjen i går :)

Kjedelig å ikkje få solgt då... har dokke prøvd å leigd den ut eller?

Blei ingen UL på meg.. men skal til jordmor i morga...om ho ikkje finn hjertelyd då så får eg heller bestille meg en UL...

Korleis er formen nå då? nærma seg vel Ultralyd?

Hallo i luken :)

Velkommen tilbake! Deilig å være på plass i ny bolig?

Du får si ifra hvordan det går hos jordmor! Blir spennende å høre :)

UL er på torsdag... Nervene står litt i høyspenn når jeg tenker på det, men heldigvis er det så mye å gjøre på jobben og jeg er helt kaputt etter kontortid så jeg slipper å tenke så mye på det....

Vi tenker vi kommer til å bo her så lenge vi klarer, det er en pitteliten ettroms med hems, så det er begrenset hvor lenge jeg klarer å klatre i stigen... Vi får se, klarer vi ikke selge så får vi bare klare det på en eller annen måte :)

JIPPIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Alt er vel!!! den lille er akkurat så stor som h*n skal være og har den hjerterytmen h*n skal ha!!!!!!!!!!

Jeg var snabla stressa, mest på grunn av forrige gang men også fordet jeg hadde en pitteliten blødning i går...

Har ikke sovet mye i natt, men nå smiler jeg fra øre til øre!!!

GRATULERER :) Det er en deilig følelse :) Langt du er på vei no? 9+2? lang han var?

Skal på ul no om et par tima... :) MÅ sjå at der fortsatt er liv, var hos jordmor i går og ho fann ikkje hjertelyd... Hadde bestemt meg på forhånd at om ho ikkje fann den skulle eg bestille ul :) Fekk time på dagen.. digg :)

Blødninga kan jo komme av så mykje... har hatt to blødninga etter samleie denna gangen her... og det er jo veldig vanlig :)

Weheeeeeyyy! Ante ikke at de kunne se det så tidlig... håper det er mulig å se hos oss også! Jeg er skikkelig spent på hva det blir...

Føler at jeg kan senke skuldrene litt nå, deilig å vite at det med stor sannsynlighet kommer til å gå bra. Det begynner sakte men sikkert å gå opp for meg at jeg faktisk skal bli mamma! helt utrolig...

hehe ja det var morro! Men eg var såå sikker på at det var jente! Men får vite det sikkert på ordinær så må vel bare vente! Ganske utrulig at man kan sjå det så tidlig ja... Eg hadde ikkje tenkt at dei kunne sjå det så tidlig, så blei litt overraska då han sa: dokke vil vel ikkje vite kjønnet vel? hehe...Trur nok sambo syns det var stas med en gutt ;)

ja det begynne å gå opp for meg og.... er snart 13 uker... ut fra gyn er eg litt lenger...og vekene går bare fortare og fortare :)

Ja er jo liten sjangs for at det går gale etter man har høyrt hjertelyd og sjekka at alt står bra til! Kor dokke bur i oslo?

Jeg har det for meg at det er en gutt i magen... aner ikke hvorfor! Jeg tar megselv i å referere til magen som 'han' titt og ofte. Gubben mener det er helt feil for han tror det er en jente... Men men, han tror jo forsåvidt også at det er tvillinger, selv etter at vi var på UL og så ett foster... Mannen mener den ene er sjenert og har gjemt seg bak den andre... rare mann...

Jeg blir nok like glad uansett om det er gutt eller jente... Det er spennende!!!!

Neste uke skal jeg på en konferanse i Spania med jobben. Kommer til å bli spennende og hektisk. Er litt bekymret i forhold til maten, men det er vel bare å holde seg til ting som er gjennomstekt og holde seg langt unna salater og kuleis...

Vi bor på Vika :-) veldig sentralt og fint.. Hvor bor dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...