Gå til innhold

Hvordan ligger deres baby nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På siste kontroll så lå den med hodet ned iallefall.. da var jeg vel i uke 27-28.. :) Men den snur jo seg mye ennå da :)

Forrige svangerskap lå den som regel med seteleie helt til d var en liten mnd igjen til terminen..... så ta d med ro! :) Den kommer nok rett ut skal du se ;)

En ting.. jeg har aldri skjønt hvordan jordmor kan kjenne hvordan barnet ligger, jeg har ikke nubbsjans jeg til å kjenne noe i hele tatt.. haha

Men så er de jo flinke da! ;)

Min ligger også opp-ned :) (skjønner ikke at ikke de blir svimle..hehe)

Lurte på om ikke den lå den veien siden jeg syns jeg kjente mest spark oppe ved navlen, og når vi var inne på UL her for en uke eller to siden så stemte visst det :)

Bare ho ikke begynner å snu seg rundt nå da..

Annonse

Jentungen min har ligget med hodet ned en lang stund nå, 6 uker alt.

Så jeg er bombesikker på at jeg får en november unge, hun er så langt over gjennomsnittet på vekt også. Så de på sykehuset sjekker meg jevnlig og skal ikke la meg gå over termin. Takk og lov!

Og jeg er 30 uker i forhold til termin nå da. 31 til fredag.

Guri det går så fort! Så masse som skal ordnes! Både til baby og til jul!

Nå ble jeg lettet... :-)

Var på 3D ultralyd i går og barnet ligger i seteleie, fikk beskjed om at hun kan snu seg helt frem til uke 36. Er nå i uke 30.

Ble bekymret for keisersnitt jeg nå :-/ VIL føde normalt som sist.

Skjønner ikke helt dette med termin, Mjøskirurgene regner termin den 20 des. og at jeg nå er 28 + 4, her er jeg i uke 30 i dag med termin 18 des.

Første gang ultralyd sa de 17 des. Hhmmf.. holder meg til den 18 jeg.

Men hun er stor, nesten 1400 gr. i går og han sier jeg er 28+4.

Husker dere vekt ca på den tiden?

Han junior til oss ligger foreløpig i seteleie... er i 30. uke jeg nå. Legen min mener det er stor sjanse for at han kommer til å bli liggene i seteleie helt frem til fødselen, da han har ligget slik på alle ultralydene vi har vært på. Blir spennende å se neste gang!

Jordmor/lege vil anta at de kjenner hode ned i bekkenet men det er ingen garanti for at det stemmer. Hos meg mente både jordmor og lege at det var hode som var festet men jeg holdt på min mistanke om at det ikke kunne stemme og fikk en ekstra ul 3 dager før termin. Da fikk jeg bekreftet at det var sete som var festet. Jeg ble målt, babyen fikk estimert vekt + målt hode slik at vi visst at alt var ok for å ha en vanlig fødsel. 11 dager over termin kom jenta mi på normal måte og jeg ville definitivt gjennomført en setefødsel igjen:)

Nå venter jeg på nr 3 (uke 29). Babyen turner omkring men det er voldtsomt mye sparking etc på min høyre side.

Ho ligg med rumpa ned. Er i uke 29. Sist gang jeg var gravid lå han med hodet ned på denne tida. Jeg har ikke lyst til noe setefødsel, vet ikke om jeg er bred nok i bekkenet til dette.

Både bestemor og mamma hadde en normal fødsel nr 1 og seteleie med dertil ks i svangerskap nr 2, så jeg lurer på om dette er noe som er arvelig. For ellers har alt vært som deres svangerskap bortsett fra vektøkning. Kvalme, ingen strekkmerker, ikke gå på overtid osv.

Annonse

Var på 3d ul i går. Gutten vår ligg med hovudet ned. Roterer rundt sin eigen akse, ligg nokon gongar med høgre side ut mot magen, andre gongar med venstre side ut mot magen, og sjølvsagt med rygg/mage ut mot magen min, men heile tida med hovudet ned. Hovudet kan difor ikkje ha festa seg...kjenner også at det varierer kor langt ned i bekkenet hovudet ligg - vekslande trykk mot blæra og slikt.

Kan sikkert finna på å snu seg enno, då eg er 30 + 4 i dag. Turna gjer han heile tida. Fekter med armar og bein. Sparkar mykje med beina i ribbein og i sida. Såg på ul i går at han klarar strekka dei etterkvart nokså lubne beina nokså mykje enno. Ikkje så rart det presser mykje mot mellomgolvet/ribbeina mine.

Bekymrar meg ikkje for fødsel...reknar med det går greitt...naturen ordnar nok opp:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...