Gå til innhold

Greit å la baby sitte i vippestol i to timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør min baby noen ganger. Når han skal ha blunden sin på formiddagen er det bare vippestolen som er bra nok. H*n KAN sovne i vogna men da sover h*n bare 30min, i vippestol sover h*n nesten to timer. Er det greit å la baby sove i vippestol??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen problem... det har jeg gjort MANGE ganger:)))

Skrevet

Tror det kommer litt an på alderen på ungen. Når de er veldig små, så sier de ikke fra og til slutt blir de slitne og sovner. Jenta mi på 8 mnd sier veldig veldig godt ifra når hun er lei vippestolen sin... ;-)

En vippestol blir veldig passivt, så kanskje 2 timer blir litt lenge...

Skrevet

Så lenge du har liggestilling på den er det ikke noe problem, hadde ikke tenkt noe over det med min vippestol. Den ble tatt i bruk fra 2 uke omtrent, ikke sitting i den hvis jeg legger den helt ned

Skrevet

Godt å høre at det er flere av oss. Har vært litt engstelig for å få pepper pga det... :)

Skrevet

Babyen er 4,5 mnd, og sier veldig klart ifra når det er nok... men den kan ikke legges helt ned, babyen blir sittende litt på skrå...Jeg er veldig imot å vekke babyer, mener at de skal våkne av seg selv. Så selv om to timer kanskje er lenge så vekker jeg ikke babyen før den er uthvilt.

Skrevet

Selv om den er litt skrå så sitter h*n vel ikke på rumpa og sover. Og babyer sier ifra når de er slitne, og det er jo ikke passiviserende når babyen vil sove.

Skrevet

Husk at det er en fare for at barnet blir stiv i nakken og ikke klarer å finne skikkelig roen da... Greit å ikke vekke, men går an å forsiktig løfte over i senga e.l

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...