Gå til innhold

Vil ikke ha fler barn, men mannen min vil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min vil gjerne ha et barn til. Min datter er bare 5 mnd, det blir uansett ikke før om en stund. Men jeg er så sliten og kan ikke skjønne at jeg skal ha krefter til en til. Jeg ønsker å gi min datter alt jeg har av oppmerksomhet og kjærlighet, og hvordan kan jeg bli like glad i en til? Jeg synes det er litt vanskelig ettersom planen var å få to, men jeg vil faktisk ikke ha fler og mannen min vil veldig gjerne ha en til.. om en stund..

hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener du ikke skal tenke på det nå, men heller om noen år.

Skrevet

Ikke tenk på det før om 2 år ca, da er hverdagen en helt annen, og da kan det hende du lengter etter en liten bylt til.

Skrevet

Det er helt vanlig å tenke sånn som du gjør. Jeg tror ikke du skal bekymre deg. Etter hvert går dagene bedre og du er mindre sliten og då får du sikkert lyst på et barn til En liten 5 mnd krever mye, det er ditt første barn, ikke lenge siden fødselen og ikke lenge siden du gikk gravid. Ikke rart at du ikke orker tenke på fler barn nå.

Jeg blev gravid med mitt andre barn da gutten min var 1,5 år. Jeg syns det var tidlig men p.g.a mye ting kunne ikke vi vente lenger hvis vi skulle få et barn til. Det var slitsomt å gå gravid når gutten min var så lten og det tok litt tid før jeg kjente at jeg begynte å glede meg til neste mann.

Jeg hadde akkurat samme tanker som du...hvordan skulle jeg klare å elske et barn til så mye som jeg elsket mitt første barn. Jeg hadde nesten litt dårlig samvittighet fordi jeg skulle ha en til og dermed skulle gutten min "miste" en bit av meg.

Men vet du hva? Jeg lover deg at du kommer å elske begge barna dine like mye. Når babyen kommer vil du merke det med en gang og nr 2 pleier ikke kreve så mye av deg ( siden du er mer vant til å ha en baby) sånn at du kommer faktiskt å få mye bedre tid til datteren din enn du tror..i tillegg vil dattern din ha stoooor glede av en lillebror eller søster. Ikke stress. Ta en dag om gangen og kos deg med din datter. Så kan du begynne å tenke på nr 2 om 1 år!!!!

Skrevet

Og så er faktisk 5-6 år veldig deilig aldersforskjell for foreldrene.

Her er det 5,5 år i mellom og storebror har fått all oppmersomhet til nå, han har og trengt mye i disse årene så tror det var bra at det ble som det gjorde. Ihvertfall så har vi nå en storebror som ikke er sjalu, som klarer det meste selv, og som er veldig flink og snill med lillebroren sin

Skrevet

Som de andre over her sier synes jeg ikke du skal tenke på dette enda. De er jo bare 5 mnd siden fødsel, sikkert mange som tenker at de ikke vil ha flere da. Men det kan forandre seg veldig fort. Synes ikke du skal tenke noe på det, det er vel ikke noe du må bestemme deg for nå?? Vente et par-tre år. Jeg skal nesten vedde på at du forandrere mening innen den tid.

Jenta mi er 8 mnd, vi var lenge frem å tilbake om vi skulle ha to tette eller vente litt. Har bestemt nå at vi venter i 1.5 år eller noe. Jeg tenker at jeg vil bruke all min tid på snuppa nå som hun er så liten, bare kose oss med henne. Men jeg har å veldig lyst på flere barn, tenk hvor herlig å kunne gi datteren min en liten søster eller en liten bror, de får så mye glede av hverandre.

Se det an du, er tidlig å tenke på dette enda!

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Nei, dette er ikke noe jeg må bestemme meg for nå. Men jeg tenker jo litt på det ettersom vi er så uenige om hvor mange. Vi får bare vente å diskutere dette. Dersom jeg ikke endrer mening, så får jeg ta det da.

Takk igjen

Skrevet

Hvorfor ikke si til din mann at akkurat nå føles det ikke riktig å få fler. la oss heller se om et par år?

Det er mer jobb med to, men også veldig koselig å være fire:-) Jeg er driiit sliten til tider, men alikevel kunne jeg tenke meg nr tre jeg da.....Men ikke helt ennå! :-)

Skrevet

Jeg har sagt det og han forstår dette fullt ut og dersom jeg ikke vil så respekterer han det, men jeg ønsker veldig gjerne å ha lyst på en til for jeg vet at han så veldig gjerne vil. Men han er verdens herligste mann og vi har pratet om dette, han legger ikke noe press på meg. Mer jeg som legger press på meg selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...