Gå til innhold

vil ikke spise grøt - velling istede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på snart 8 mnd nekter å spise grøt... har prøvd 3mnd nå og hvert måltid er en kamp.. Har gitt henne velling istede og lurer på om det er greit? og bør jeg da gi mme ved siden av? hun får også fruktpure og evt. banan. Hun har heller ikke vært glad i middagsglass, men igår fant jeg endelig et hun likte:) kresen.... hjelp meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er konsistensen, tenker jeg?

Om du starter med å blande grøten supertynn de først gangene (velling er jo supertynn grøt), og helst med morsmelk, og så veeeldig gradvis tykne den, tror du det kunnet gått bra da?

Det er jo en tilvenningssak! De er jo vant med at alt er flytende...

Mia likte så godt den banan og fersken purèen fra Hipp da hun var 4 mnd, så når vi begynte med grøt da hun var 5,5 mnd så ville jeg prøve Hipp sin grøt av samme fruktene. Bak på pakken sto det at det var sååååå viktig at blandingsforholdet mellom vann og pulver var i følge opplysningene, men grøten ble jo så vanvittig tykk.. Hun brekkte seg og styrte værre der hun satt.. Syns synd i henne da.. Nestle sine grøter kan man variere vannmengden med, og Mia liker best den Hvetegrøten med frukt..

Tidligere lagde vi halvt om halvt med grøt og fruktmos i en kopp.. Da spiste hun hjertelig.. Tror hun ble litt lei av det til slutt, for nå spiser hun en hel kopp med bare grøt..

Du kan jo også variere smakene med å bytte fruktmos.. Vet mange som gjør slik som vi gjorde fordi babyen ikke ville ha grøt...

Dette med alderen som er skrevet på glassene og pakkene er ikke nødvendigvis det du skal følge... Hvis hun ikke har spist noe spesiellt, så må du starte på begynnelsen... Hun må jo vennes til klumper og slikt:)

Prøvd å gi henne brød? Det metter godt i magen, og leverpostei er godt for jernlagrene :)

Lykke til :)

Skrevet

heisann

jeg har samme problemet med min datter på 6 mnd,eller jeg tror hun vil ha grøten som hun får men at hun forstår ikke hvordan hun skal spise det,så hun får ett par ts med vanlig utblandet grøt,også resten av porsjonen den får hun så tynn at hun klarer å drikke det av flaske,å det går kjempefint...trenger ikke å følge blandeforholdene helt slavisk:)som mamma mia over her sier det er en tilvenningssak..

og jeg ser fremskritt litt etter litt,hun vil ha mer å mer grøt i vanlig konsistens,og det er jo bra:)

du får ha lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...