Gå til innhold

Fortelle om MA/SA?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi mistet spiren vår i uke 11. Rettere sagt, det ble oppdager i uke 11. Jeg har delt den triste nyheten med min familie nå, fordi jeg hadde rukket å fortelle om graviditeten. Han hadde derimot ikke fortalt om graviditeten, og lurer nå på om han bør si noe som helst til familien. Litt rart å fortelle foreldrene sin at vet dere, dere skulle bli besteforeldre, men det gikk ikke slik likevel.. Det blir kanskje stress for oss også, hvis de da forventer seg barnebarn i nærmeste fremtid. Syns det er vanskelig å vurdere hvem man deler en sak som dett emed, og hvem man ikke deler det med. Jeg for min del har større behov for å snakke, og forteller nok derfor til flere venner enn det han vil gjøre. .

Hvem forteller dere om SA/MA? Hvis en famililie så begge?

Fortsetter under...

Trist at du mistet, jeg vet hvordan du har det. Jeg hadde en MA i uke 15 (døde i uke 7). Vi hadde da fortalt det til venner og familie. Det var ganske tøft å fortelle at det gikk galt. Jeg er som deg, jeg har behov for å snakke om det. Jeg hadde også en SA i uke 5, den vet kun mine nærmeste om og det tok tid før jeg fortalte det til noen andre enn min mor. I sommer hadde jeg en exu som vi fortalte til venner og familie fordi det var noe som pågikk over lang tid.

Jeg har diskutert dette tema med mange. Jeg tenker litt som så at jeg kommer til å dele en eventuell ny graviditet med ytterst få helt frem til jeg selv føler at det kommer til å gå bra. Jeg føler fallhøyden er større nå og har større behov for å skjerme meg selv. Alle mine venner ble gravid kort tid etter at jeg mistet og nå er jeg den eneste som ikke er gravid. Derfor orker jeg ikke å dele med noen i tilfellet det går galt. En tenker jo slik når det har skjedd 3 ganger........

Svaret mitt er vel at jeg forteller alt til min mor uansett. Jeg trenger en luftekanal utenom min mann. Min mann forteller ytterst lite til sin familie. Hadde de ikke vist at vi hadde vært gravide hadde vi nok ikke fortalt at vi hadde mistet. Jeg skulle nå ønske at ingen viste at vi prøvde å få barn for jeg får så ofte spørsmålet "nå, skjer det noe nytt eller?". Det skjer når det skjer, jeg er stresset nok som det er om ikke andre skal følge syklusen min og stresse sammen med meg.......

Dette ble litt mye på en gang :-) Lykke til videre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...