Gå til innhold

Noen som merker bekkenløsning allerede?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 12 uker på vei, og har allerede kjent det et par uker. Sist svangerskap (endte i SA) sleit jeg allerede i uke 9. Tror det var mye jogging på asfalt som gjorde det så ille. Denne gangen har jeg vært veldig forsiktig, og det er mye bedre enn sist.

Et par tips:

Ikke "sitte-ligg" bakoverlent i sofaen eller stolen. Sitt heller rett i ryggen.

Sitt heller aldri med beina i kors.

Ligg på siden i senga, og legg noe mellom både knær og ankler (pute,dyne ol.).

Og sist men ikke minst: å gå lenge på hardt underlag gjør bekkenløsningen mye verre. Sett deg ned når du ser en benk, og unngå for lange shoppingturer i byen=)

Disse rådene fikk jeg fra legen min sist gang, og de har hjulpet meg masse!

Lykke til og god bedring!

Ja det er vondt :/ Kan ikke sitte lenge, og ikke stå/gå lenge.. Det er et slit når man må sitte store deler av dagen på skolebenken! Man må egentlig kjenne på segselv hva som gjør en sliten osv.. Ikke overdrive.

Hvordan kjennes bekkenløsningen egentlig? Jeg har noen sperter rundt halebeinet som blir sterkere når jeg går lenge eller "sitteligger" i sofaen. Noen ganger kjennes det som sterke, stikkende smerter som gjør det vanskelig å gå. Har dette med bekkenløsning å gjøre? Er 13 uker nå, men har hatt disse smertene siden ca uke 9.

Annonse

Jeg er nå 14+5 og fikk påvist bekkenløsning i uke 8.

Og i uke 10 ble det utvidet til bekkenløsning med gangvansker (man må visst ha diagnosen med gangvansker for og få fysio dekket)..

Jeg går fast til fysioterapeut nå (føler ikke at det hjellper), og bruker bekkenbelte.

Jeg klarer knapt gå fra stuen til soverommet nå, og gruer meg til videre utover svangerskapet.

Hei:) Har fått påvist bekkenløsning hos legen, etter å ha slitt en måneds tid. Er 14+2 og synes det er alt for tidlig, ble sykemeldt 50% og henvist til fysioterapeut. Alle rundt meg sier bare "oj" og "stakkars deg, du kommer til og slite mot slutten". Har med andre ord mye å se frem til:(

Har allerede gått på krykker 3 dager da venstre foten låste seg helt (uke 13). Musklene prøver vist kompansere før det løse bekkenet, men det endte med at alt ble stivt. Heldigvis havnet jeg hos en kjempeflink manuell-terapaut. fikk div øvelser, og nå plages jeg ikke i det hele tatt. MEN- det kommer til å gå opp og ned... Så har fortsatt krykkene stående klar. Er i uke 17 nå.

Desverre kan jeg også melde meg inn i denne klubben. Men er heldigvis ikke sterkt plaget. Kjenner det veldig på venstre side av runpa. Noen dager er værre enn andre...

Litt kjipt å få det så tidlig når jeg ikke har hatt bekkenløsning i de 2 foregående svangerskap

Yupps, er i uke 18 nå, og de siste 2 ukene har det gjort vondt i korsryggen/halebenet fra etter middagstid omtrent, og til jeg legger meg :-/ Ligging på siden i sofa/seng funker fint, halvveis-sitting er au. Sitte "skikkelig" på hard stol er au-au. Men når jeg våkner om morgenen er det stort sett fint igjen.. helt til neste ettermiddag ..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...