Bimmelim Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 ikke er god nok til å gjennomføre en befruktning, eller at det feks stopper å dele seg etter befruktning ved bruk av icsi- hva er da alternativet? Er det andre måter å ta ut sædcellene på enn "for egen hånd"? For når cellene endelig har kjempet seg ut gjennom tette sædledere og det som er, med den kvaliteten de har, så er de ikke i stand til så mye mere etter det. Har off. klininikker metoder de kan bruke i denne sammenheng? Jeg tok ut fine egg i dag og mannen leverte prøve. Men prøven hans i dag så ikke så lovende ut til bruk for icsi. Så da lurer jeg på om noen har lignende erfaringer eller tips og råd å komme med? Har ikke store forventninger til dette forsøket pga beskjeden vi fikk. Så vi er litt lei oss nå. Derfor vil vi ikke "kaste bort" flere forsøk i det offentlige med samme metode, før vi vet om det faktisk finnes en annen måte som de kan bruke for oss i denne sammenheng. Anyone?
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Heisann. Dette er infor funnet hos Klinikk Hausken Hos noen menn finner man ikke levende spermier i ejakulatet. Flere av disse har imidlertid sædproduksjon. Hos noen av disse er det mulig å aspirere sædceller (ved hjelp av sprøyter) fra bitestikkel (PESA) og / eller testikkel (TESA). Vi kan da bruke disse i en ICSI behandling. TESE betyr at man tar en vevsprøve fra testikkelen. Denne metoden brukes hvis man ikke finner sædceller ved PESA/TESA teknikken. Et lite inngrep som foregår i lokalbedøvelse. Så det finnes måter å hente sæd på uten at de trenger å gå igjennom sædledere. Tror sædkvaliteten skal være toppers når de henter de ut på denne måten.
Bimmelim Skrevet 30. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2008 Hmm....interessant. Høres jo litt lovende ut da. Tusen takk for at du fant info;o)
Søskenhåp adopterer Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Æsj da... håper det ordner seg for dere, men flott at du har fine egg da. Men er vel sånn at mannens "kvalitet" kan gå opp og ned og variere. Vi tar ICSI men heldig vis har det vært flere befruktede egg hver gang. Han har dårlig telling han da...
Nergård Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Hei Bimmelim! Vi er i akkurat samme situasjon. Prøvene hans var dårlige i utg.pungtet, så vi måtte gjennomføre icsi med det samme. Etter 2 avbrutte forsøk klarte vi endelig å komme så langt at han leverte. Var ikke mange sædceller de fant-4 stk i TO leveringer-.. To egg ble befruktet,men ble neg. utslag.... Dersom du lurer på noe er det bare å sende en pm, så skal jeg svare så godt jeg kan.
ikø29 Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Jeg vil bare si at dere må ikke gi opp!!! Her var det ingen sædceller som var i livet ved vanlig utløsing men ved hjep av tesa (som noen nevnte her) så har vi blitt gravide :-) Det var rart klinikken ikke opplyste om dette?!? Jeg håper eggene kunne fryses ned slik at forsøket ikke var "bortkastet." Jeg vet ikke om de fryser ned ubefruktede egg men jeg håper for deres del.. Tvi tvi videre og husk: det vil helst gå godt :-)
Bimmelim Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2008 Takk for svar dere! Utrolig nok så ble 7 egg befruktet, og 6 av de gode til bruk.(Han måtte levere 2 prøver samme dag - stakkars for et press. Men noen dyktige celler fant de visst.) Så i dag er jeg den lykkelige ruger på 1 egg og resten er på frys. Nei, vi gir ikke opp. Men jammen tøffe tak til tider. Så utrolig flott ikø29 at det funket med tesa. Klinikken har kanskje ikke ment at det er så nødvendig å opplyse om det ennå, fordi jeg har jo fått 2 pos. tester på denne metoden før, men det endte jo med SA da. Alle gode ting er 3 sier jeg nå;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå