Gå til innhold

Ang. Brio Kombi..

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om noen av dere har kjøpt Brio Kombi barnevogna?

Grunnen til at jeg spør er at jeg nå sitter her og er litt bekymra.. For jeg kjøpte denne vogna for en tid tilbake, og i det siste har det slått meg at bagen er så liten! Det er en av de minste bagene du får på markedet, og med tanke på at vi får vinterbaby så lurer jeg på om jeg har gjort et dårlig valg av barnevogn.. :S

Redd for at den ikke skal passe til lillegull lenger enn i et par måneder, mtp at bebissen må jo ligge i en vinterpose etc når det er vinter og kaldt.

Om det er noen som har kjøpt denne vogna, hva tenker dere? Erfaringer? Evt noen som kan berolige meg her? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138799594-ang-brio-kombi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, vi kjøpte en brukt Brio kombivogn for en stund tilbake. Jeg har nok sett at bagen er ganske liten, men jeg kan ikke si at det bekymrer meg nevneverdig. Småen får bruke bagen så lenge det går, og når han/hun er for stor hadde jeg tenkt å bare bruke madrassen fra bagen + et ullskinn (eller lignende) i bunnen av sportsdelen. I tillegg til dunposen jeg allerede har kjøpt. Utover det blir det teppe® om nødvendig. Jeg tror det skal gå bra. :-)

Det at bagen er liten er vel ikke det største problemet når man får barn midt på vinteren - da er jo barnet såpass lite og perioden du trenger vinterposen er jo ikke så lang (kommer selvsagt an på hvor i landet du bor, men på østlandet er det jo som regel varmt i april allerede). Da er det verre med de som får baby på senhøsten - for deres barn vil jo være større når vinteren kommer uten at de er gamle nok til å bytte over til sportsdelen riktig enda...

Vi har selv valgt en vogn med liten bagdel, Teutonia prestige m/fashionbag, har testet med skinnposen og selv om den er litt trang (skinnposen er bredere nede enn bagen) så holder den nok finfint fram til barnet er et halvt år (som er vanlig tidspunkt å gå over til sportsvogn). Jeg har termin i slutten av november, så et halvt år bør den nok holde, spesielt siden det tilsier at det er slutten av mai og man definitivt ikke trenger skinnpose da :)

Vi har også kjøpt brio kombi. Bagen er ganske liten,men det bekymrer meg egentlig ikke så mye. Som nevnt i andre innlegg så er det ikke sååå lenge barnet trenger denne bagen. Har selv termin i slutten av november og satser på at dette går fint. Eneste jeg har sett er at mange voksiposer eller vinterposer er for store oppi denne bagen...

Jeg har Brio kombi fra tidligere barn. Vet ikke om bagen er noe mindre el større en nye modeller. Fikk baby i jan førrige gang i 2005, da opplevde jeg ikke noe problem. Har stellt istand vognen alerede og vasket madrassen og dunposen fra Oldenwælder (lang modell) og den får fint plass der hele vintern:)

Vi har kjøpt Brio Kombi, og jeg var faktisk veldig nervøs for at den ikke skal være stor nok, men sambo har klart og roe meg for han sier det at "hvis den hadde vært for liten til en unge så hadde den ikke blitt lager". Og det er forsåvidt ganske sant. Så jeg har blitt ganske trygg på at lillemor kan bruke den en stund. Har termin i slutten av nov.

Annonse

Tusen takk for tilbakemeldinger, folkens:) Kjenner jeg ble litt roligere med en gang nå. Følt meg som den eneste i verden som har handlet for liten vogn. hehe:) Hormonella om dagen!

Dere har nok rett i at babyen får plass, og om han vokser fort ut av den kan jeg jo bruke kombi delen.. nema problema =)

Men dere,- et spm til: Hva slags vinterpose skal dere bruke? Har arvet en lammeskinnspose, men den får jeg ikke oppi bagen, ingen sjans.. så må kjøpe vinterpose.

Her er det kun Simo, nettopp fordi dei har dei største bagene. Bagen til kombivogna er 90 cm lang og varer heile vinteren og vel så det.

Sist gang fekk eg ei duovogn av eit eller anna ukjent merke. Der var bagen altfor liten. Måtte begynne å bruke sportvogndelen frå ho var 3 mnd. (Fødte mi første i juni). Hadde da ullteppe og voksipose i vogna, og det gjekk greit. Brukte og teppe oppå voksiposen når det var kaldt ute. (Da kuldegrader.) I tillegg brukte eg vinterdress og. Hadde ikkje noko problem med at ho var for varm eller for kald.

Denne gangen blir det ei simo kombi.

Hei

Er fra Nord norge, så her har vi det kaldt :-) Søstera mi fikk en unge slutten av august for 2 år siden og hadde Brio Kombi, har kjøpt det selv og. Spurte henne for jeg tenkte det samme når jeg kom hjem med vogna... Hun mente det ikke var noe problem, den rekker lenge nok. Hennes gutt var også ganske stor..

Jeg har arvet samme pose som hun brukte. (som faktisk vi brukte når vi var små.) Posen er større enn bagen, men akkurat det tror jeg ikke blir noe problem... Kommer jo litt an på, men er glideglås oppe på posen. Ikke lett å forklare..

Vi har kjøpt en Odenwalder dunpose (den uten ullrygg) til å bruke i Brioen vår. Jeg må gjøre den litt kortere ved å dytte fotenden litt innover i selve posen, men jeg tror babyen likevel vil få det komfortabelt. Posen er myk og virker samtidig varm og solid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...